حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی

هدف گزاری حضور سه میلیون دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۳:۰۱:۲۰
کد خبر: ۳۱۴۷۱۶
هدف گزاری حضور سه میلیون دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای
ولی حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی از برگزاری همایش ملی «توسعه پایدار در ورزش دانش آموزی» در ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،ولی حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل سالن جلسات اداره کل اموزش و پرورش استان برگزار شد؛ اظهار داشت: طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به عنوان با هدفگذاری حضور 3 میلیون دانش آموز در کشور اجرا شد و توانست به عنوان یکی از طرحهای موفق در جلب مشارکتها مردمی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اذعان به موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح در آذربایجان غربی تصریح کرد: سالتحصیلی گذشته در حدود 70 درصد دانش اموزان استان در این طرح شرکت کردند.

حسینی افزود: وزارت آموزش و پرورش در سالتحصیلی جدید، برای حضور 4میلیون دانش آموز در المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای هدف گذاری کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از برگزاری طرح مسابقات «مدرسه قهرمان» در سالتحصیلی جدید خبر داد و گفت: این مسابقات بصورت بین مدرسه ای از 15 آبان در مناطق و شهرستانهای مختلف استان اغاز خواهد شد و پس از شناسایی تیم های برتر استانی، مسابقات کشوری نیز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول، به برگزاری همایش ملی «توسعه پایدار در ورزش دانش آموزی» برای اولین بار در کشور در استان اشاره کرد و گفت: این همایش به همت اداره کل اموزش و پرورش استان از 26 - 27 مهرماه به میزباین شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 300 مقاله برای شرکت در این همایش دریافت شده است؛ افزود: در کنار مباحث علمی، برگزاری کارگاههای تخصصی در حوزه ورزش دانش آموزی از دیگر برنامه های این همایش می باشد.

وی با اذعان به فعالیت 1200 آموزگار و دبیر تربیت بدنی در استان، گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی و فضای ورزشی، برای افزایش بهره مندی بیشتر دانش اموزان از ساعات ورزش تلاش می کنیم.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت استان، پیکر سنجی 4500 دانش آموز در طرح استعدادیابی شنا و استمرار آموزش 900 دانش آموز مستعد رشته شنا، آموزش تخصصی 5600 دانش اموز ورزشکار در تابستان امسال، راه اندازی آکادمی والیبال در ارومیه، حضور موفق در مسابقات ورزشی دانش آموزان، برگزاری مسابقات والیبال محلات با حضور 200 تیم در ارومیه، اجرای طرح روز بدون ماشین در اداره کل اموزش و پرورش استان از دیگر اقدامات شاخص آموزش و پرورش استان در سالتحصیلی گذشته بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز