سید جلیل موسوی معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

نقش اساتید و مسئولین بعنوان الگوهای فرهنگی را نباید فراموشی کنیم

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۷:۵۷:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۹۳۵
نقش اساتید و مسئولین بعنوان الگوهای فرهنگی را نباید فراموشی کنیم
موسوی معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در حاشیه بازدید از مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گفت: برای اینکه دانشگاه بتواند وظایف و مسئولیتهای فرهنگی را بدرستی ایفا کند نیازمند حرکت جمعی و همدلی اساتید، دانشجویان و کارکنان می باشد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، دکتر سید جلیل موسوی معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در حاشیه بازدید از مراحل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه گفت: دانشگاه بعنوان مرکز مهم تولید دانش، اندیشه و فرهنگ محسوب می شود و از طرف دیگر فرهنگ نیز نقش مهم و اساسی در تحقق اهداف عالی دانشگاه دارد لذا دانشگاه و فرهنگ لازم و ملزوم هم هستند.

وی افزود: برای اینکه دانشگاه بتواند وظایف و مسئولیتهای فرهنگی را بدرستی ایفا کند نیازمند حرکت جمعی و همدلی اساتید، دانشجویان و کارکنان می باشد.

دکتر موسوی اضافه کرد: دوران دانشجویی دوران ارزشمند شور و شعور می باشد که فرصتی مغتنم برای تقویت زمینه های فرهنگی و اعتلای فرهنگی محسوب می گردد. ولی باید در نظر داشت که دانشجو نیز متاثر از محیط و افراد پیرامون خود از جمله اساتید، کارکنان و مسئولین می باشد .

وی همچنین گفت : بی شک نقش اساتید و مسئولین بعنوان الگوهای فرهنگی را نباید فراموشی کنیم. از سوی دیگر نحوه برخورد و منش کارکنان با دانشجویان نیز در امر فرهنگ سازی بسیار موثر است.

لذا لازم است برنامه های فرهنگی در حیطه های اساتید، کارکنان ، دانشجویان و مدیران و با برنامه ریزی دقیق ، صحیح ، منسجم و در عین حال با قابلیت انجام و توام با همدلی و هم افزایی همراه باشند .

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه بر اهمیت تاثیر گذاری برنامه های فرهنگی نیز تاکید کرده و افزود : یکی از آفات مهم حوزه فرهنگی ، نگاه سطحی و گذرا به امر فرهنگ و برنامه های فرهنگی و پرداختن به امور جزئی ، ظاهری و صوری است که در فرهنگسازی بی تاثیر است و از آنجایی که فرهنگ بر تمام اجزای زندگی انسانی تاثیر گذار می باشد لذا لازم است در موضوع فرهنگی و فرهنگ سازی، ژرف نگر باشیم و در این صورت است که به تاثیر گذاری آن خواهیم رسید.

 وی در ادامه اضافه کرد: دانشجویان نیروی محرکه جامعه ، آرمانگرا و واقع بین ، تیز بین ، کوشا و جستجو گر، هویت گرا با توان اندیشیدن مستقل ، نو اندیش، عدالت طلب و منتقد هستند به عبارت دیگر دانشجویان سرمایه های علمی ، خلاق و مبتکر جامعه می باشند و می توان از این ویژگیها یعنی خلاقیت و نو آوری در امر برنامه های فرهنگی نهایت استفاده را نمود و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه خود دانشجویان بعنوان صاحبان فرایند وارد این میدان شوند و این امر زمانی میسر است که مسئولین و استراتژیست های فرهنگی به نقش مهم دانشجویان در این زمینه باور داشته باشند و پایه های عمده فعالیت های فرهنگی با محوریت دانشجویان مستحکم گردد و دانشجویان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازیها حضوری فعال داشته باشند .

دکتر موسوی اضافه کرد :بارها به این نکته تاکید نموده ایم که برای نیل به اهداف متعالی فرهنگی باید بسیار فراتر از روزمرگی حرکت کنیم و از شیوه های خلاقانه، با هزینه کم و در عین حال با اثر بخشی بالا در حوزه های فرهنگی استفاده کنیم .

وی در پایان ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود دانشگاه ، برای آنان و خانواده محترمشان آرزوی موفقیت کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز