مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

۸۰ درصد از زباله های تولیدی در سطح شهر ارومیه از مبدا تفکیک می شود.

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۳:۵۹:۰۳
کد خبر: ۳۲۳۹۸۴
۸۰ درصد از زباله های تولیدی در سطح شهر ارومیه از مبدا تفکیک می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: 80 درصد از زباله های تولیدی در سطح شهر ارومیه از مبدا تفکیک می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،عزیز قال با بیان اینکه میزان جمع آوری زباله های طرح تفکیک از مبدا افزایش سه برابری داشته است، بیان کرد: میزان زباله های تولید شده در طرح تفکیک زباله از مبدا در ماه های گذشته 10 تن بود که اکنون این میزان به 30 تن در ماه رسیده است .

وی با اشاره به اهمیت موضوع بازیافت مواد و پسماندهای خشک همچنین قابل بازیافت بودن حدود 20 درصد از پسماندهای تولید شده در شهر ارومیه افزود: این موفقیت در سایه مشارکت های شهروندان و همچنین تلاش های شبانه روزی عوامل سازمان میسر شده است.

قال با بیان اینکه میزان زباله تولیدی در شهر ارومیه روزانه 450 تن است ، خاطر نشان کرد: از این میزان زیاله تولید شده 80 درصد زباله تر و مابقی خشک است.

وی در ادامه با اعلام اینکه کارخانه بازیافت زباله ارومیه بعلت کمبود اعتبار با پیشرفت 90 درصدی راکد مانده است، بیان کرد: شهرداری ارومیه برای تسهیل در عملیات اجرایی و گشایش آن، سرمایه گذارنی را جذب خواهد کرد .

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: بعد از به بهره برداری رسیدن این کارخانه ، کارخانه کمپوست نیز در محوطه کارخانه ساخته خواهد شد .

وی با اشاره به مخازن تفکیک زباله از مبدا در شهر ارومیه ، گفت: در سطح شهر 80مخزن تفکیک زباله از مبدا نصب شد که در ادامه نیز به تدریج در تمام نقاط شهر ارومیه نصب خواهد شد.

نظر شما