عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی

بانک ها باید پرداخت تسهیلات خود را روی بخش تولید متمرکز کنند

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۷:۵۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۵۳۵
بانک ها باید پرداخت تسهیلات خود را روی بخش تولید متمرکز کنند
عضو کمیسون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شوند،گفت: کارکرد صندوق توسعه ملی به خوبی تعریف نشده و همچنین بانک های عامل، تمایلی به پرداخت تسهیلات از محل صندوق ندارند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،محمد قسیم عثمانی با انتقاد از روند آهسته تقویت بخش تولید کشور گفت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اولویت‌های اقتصادی کشور مشخص شده بنابراین باید با مدیریت صحیح از تمامی امکانات برای نیل به این اهداف استفاده کرد.

نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحال حاضر بانک ها تسهیلات بانکی را به بخش هایی ارائه می دهند که ازبازگشت سرمایه‌هایشان اطمینان دارند،این درحالی است که بانک ها باید پرداخت تسهیلات خود را روی بخش تولید متمرکز کنند.

عثمانی افزود: درصورت افزایش سرمایه بانک‌ها باید تدابیری اتخاذ شود که این منابع مالی بانک‌ها به سوی بخش تولید سوق داده شود.

عثمانی ادامه داد: باید توجه داشت درحال حاضر نیز ازمحل بازپرداخت اقساط وام های ارائه شده به مشتریان نیز منابع مالی به بانک ها تزریق می شود و این گونه نیست که منابع بانک های کشور محدود باشد.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: نقدینگی‌ها باید از بازار دلالی و سفته بازی به سوی تولید سوق داده شود تا زمینه اشتغال زایی درکشور فراهم شود.

عثمانی درخصوص عملکرد صندوق توسعه ملی گفت:باید پذیرفت کارکرد صندوق توسعه ملی به خوبی تعریف نشده و همچنین بانک های عامل،تمایلی به پرداخت تسهیلات از محل صندوق ندارند که باید آسیب شناسی کارشناسی در این خصوص انجام شود.

وی افزود: دریافت کنندگان تسهیلات ارزی ازصندوق توسعه ملی بطورمثال اگر دلار با نرخ 2800 تومان اخذ کنند درصورتی که نرخ ارز بالا برود؛مجبور خواهند شد مابه‌التفاوت آن را از سود خود بپردازند بنابراین ضرورت تک نرخی شدن ارز احساس می شود.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآورشد:علاوه برعمکرد ضعیف بانک ها یکی از موانع تولید کشور این است که برخی ها به هرمیزان که می خواهند کالا وارد کشور می کنند،این درحالی است که امکان تولید آن کالا در کشور فراهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز