در دیدار با هیات نمایندگی آموزش و پرورش ترکیه در ارومیه:

کهوریان: آموزش های فنی و حرفه ای تاثیر مستقیمی در فرایند توسعه دارد

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۶:۲۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۹۸۱۴
کهوریان: آموزش های فنی و حرفه ای تاثیر مستقیمی در فرایند توسعه دارد
هیأت نمایندگی آموزش و پرورش استانهای همجوار کشور ترکیه به اتفاق مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،در این دیدار معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای تاثیر بسزایی در ثبات شغلی و شتاب فرآیند توسعه دارد.

تقی کهوریان افزود: در جامعه امروز و وضعیت اقتصادی حاضر آموزش های فنی و حرفه ای اهمیت زیادی در کسب مهارت های فردی دارند که این مهارت های فردی در چرخه تولید منجر به ثبات شغلی فرد می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پنجمین نشست اقتصادی آذربایجان غربی با استانهای مرزی ترکیه گفت: برگزاری نشست ها و اجلاس های مرزی در توسعه روابط و گسترش مبادلات تجاری و مرزی و همکاری های اقتصادی طرفین بسیار تاثیر گذار است.

کهوریان گفت: جمهوری ترکیه و آذربایجان غربی مشترکات فرهنگی زیادی دارند که می توان در راستای رفاه مردم دو منطقه و افزایش مراودات تجاری و فرهنگی از آنها بهره برد.

محسن مددی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی به دلیل ماهیت طرح و تأکید بر جنبه‌های کاربردی در آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی برای ایجاد اشتغال پایدار از اهمیت ویژه و استراتژیکی برخوردار است.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آمادگی دارد در چارچوب مقررات موجود و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مقامات استانی زمینه توسعه آموزشهای مهارتی را با استانهای مرزی ترکیه فراهم و با گفتمان دیپلماسی مهارت، روابط بین دو کشور بهبود یابد.

فرات کایا، مدیر کل آموزش و پرورش استان آغری ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشریح روند ارائه آموزشهای مهارتی در کشور ترکیه گفت: نظام آموزش مهارتی جمهوری اسلامی ایران نظامی پیشرفته است و ما در این بازدید از توانمندیهای مهارتی ایران در تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد مطلع شدیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیتهای این استان در جهت ارتقای مهارت کشور ترکیه بهره مند گردیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز