در سی و یکمین گردهمایی مدیران ارشد آب کشور

تاکید استاندار آذربایجان غربی بر اجرای طرح ها و پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه فرصتی است برای مدیریت منابع آب کشور

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۶:۴۸:۰۷
کد خبر: ۳۲۹۸۲۵
تاکید استاندار آذربایجان غربی بر اجرای طرح ها و پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه فرصتی است برای مدیریت منابع آب کشور
استاندار آذربایجان غربی اجرای طرح ها و پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه را فرصتی برای مدیریت منابع آب کشور دانست.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی صبح امروز در سی و یکمین گردهمایی مدیران ارشد آب کشور که در سالن کنفرانس هتل آنای ارومیه برگزار شد، با اشاره به بحران خشکسالی و کمبود منابع آبی کشور گفت: طرح ها و پروژه هایی که برای احیای دریاچه ارومیه در حال اجرا می باشد خود فرصت مهمی برای کمبود منابع آبی کشور است.

وی با بیان لزوم همکاری دستگاه‌های مسئول در اجرای صحیح مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: جلوگیری از برداشت غیر مجاز و فرهنگ سازی در زمینه‌هایی چون تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب از ضرورت‌های این مسیر است.

سعادت با اشاره به طرح ها و اقدامات در حال انجام برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: خوشبختانه مردم استان در طول یکسالی که از اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه می گذرد، اهمیت موضوع احیای دریاچه را کاملا درک نموده و در راستای اجرای برنامه های احیا، همکاری بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: در همین خصوص، در هفته دولت امسال، با مشارکت جمعی از باغداران، 1357 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه مجهز به سیستم آبیاری نوین شد که این امر نشانگر رغبت و استقبال کشاورزان از برنامه های احیای دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود تغییر رژیم اشتغال استان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: همچنین در صدد هستیم رژیم اشتغال مردم استان را از کشاورزی سنتی به بخش های صنعتی، معدنی، تجارت خارجی و گردشگری تغییر دهیم چرا که کشاورزی سنتی، دیگر پاسخگوی نیازهای مردم در بحث درآمد و تولید نیست و لازم است این موضوع مورد اصلاح و بازبینی قرار گیرد.

سعادت با بیان اینکه، کشاورزی سنتی ارزش افزوده پایینی دارد و جوابگوی معیشت و اشتغال مردم نیست، افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه، اعتبارات خوبی را برای تغییر معیشت و رژیم اشتغال مردم استان از کشاورزی سنتی به سایر بخش‌ها پیش بینی کرده است که لازم است با مدیریت و برنامه ریزی های لازم بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی تاکید کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه اگرچه تهدیدی برای ما به شمار می رود اما باید از آن بعنوان یک فرصت نیز در جهت تغییر رژیم اشتغال و تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن در استان استفاده کنیم چرا که منابع آبی به هیچ وجه پاسخگوی مصرف بالای آب در روش سنتی کشاورزی نیست

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز