مزرعه لی مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی

آذربایجان غربی رتبه ششم را از نظر سرانه دریافت مالیات در کشور دارد

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۲:۱۰
کد خبر: ۳۳۱۸۸۰
آذربایجان غربی رتبه ششم را از نظر سرانه دریافت مالیات در کشور دارد
یعقوب مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت : از نظر سرانه دریافت مالیات استان در رتبه ششم کشور قرار گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، یعقوب مزرعه لی در گفتگو با خبرنگاران گفت : در شش ماهه نخست امسال 269 میلیارد تومان از پیش بینی 320 میلیاردی مالیات وصول شده است که با داشتن تحقق 84 درصدی بالاتر از میانگین 82 درصدی کشور را کسب کردیم. ضمن اینکه این میزان وصول افزایش 16 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 93 را داریم.

وی افزود : از این میزان مالیات یک هزارو هشتصد و چهل میلیارد ریال معادل 68 درصد توسط مالیات های مستقیم و 850 میلیارد ریال از مالیات های غیرمستقیم من جمله ارزش افزوده محقق شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی تصریح کرد : مالیات استان بدلیل شرایط خاص اقتصادی و نداشتن شرکت های بزرگ از طریق خدمات بازرگانی تامین شده است در حالی که در استان زنجان 80 درصد مالیات محقق شده توسط 10 شرکت بزرگ تامین شده است..

مزرعه لی اضافه کرد : شهرستان ارومیه با 47 درصد ، خوی با 3.5 درصد ، مهاباد 2.7 و میاندوآب با 2.1 درصد بیشترین آمار مالیات های واریزی را داشتند که از این میزان مبلغ 619 میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری ها پرداخت شد که سهم شهرستان ارومیه 290 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت : از نظر سرانه دریافت مالیات استان در رتبه ششم کشور قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود : از میان 146797 مؤدی ثبت نامی در سیستم 24931 مؤدی در مرحله پیش ثبت نام و 74 درصد بقیه در مرحله ثبت نام قرار دارند که در این بین 7 درصد از بین ثبت نامی ها نیز در مرحله اعتبار سنجی مردود شده اند.

وی تصریح کرد : در بحث رسیدگی به تخلف ها از 150 پرونده بزرگ 121 پرونده بدون ارجاع به بند 3 مورد رسیدگی قرار گرفت که 87 پرونده مورد موافقت و 34 تای آن با ارجاع به علی الرأس قرار گرفتند. همچنین 17 پرونده در مرحله بند 3 رد دفتر شدند و در مجموع 94 پرونده مالیات های خود را قبول کردند.

مزرعه لی در پایان به نکته مهمی اشاره کرد و گفت : با تصویب شیوه نامه جدید از سال آینده (95) اشخاص حقیقی اظهارنامه خود را در خردادماه و اشخاص حقوقی در تیرماه ثبت خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز