کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران

مصادره فرش ایران توسط چین یک افسانه است

۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۱۷:۴۱:۴۶
کد خبر: ۳۳۳۸۵۶
مصادره فرش ایران توسط چین یک افسانه است
حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت : مصادره فرش ایران توسط چین یک افسانه است و این کشور جزو ده کشور اول وارد کننده فرش اصیل ایرانی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران روز سه شنبه در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی روسای ادارات فرش دستباف سراسر کشور در ارومیه گفت : هنر صنعت فرش ایرانی در جهان نمونه است و هیچ کشوری حتی جین توان رقابت با آن را ندارد.

وی افزود : در شرایطی که فرش دستباف برای قالی باف درآمد کافی ایجاد نمی کند ولی توجه به جنبه های مقدار و عدد درآمد برای قالی باف توجه شود.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران با انتقاد از مرثیه سرایی برخی رسانه ها تصریح کرد : در زمانی که دشمنان در فضای بین المللی یک فضای دوگانه از کشور ایجاد کرده بودند از نقض حقوق بشر تا حامی ترورسم ، فرهنگ و هنر تنها صنعت و اتفاقی بود که میتوانست چهره ایران را در دنیا بشکر صحیح آن مطرح کند ، لذا صنعت فرش بافی با همه نقش ها و رنگ ها که زائده فرهنگ و هنر این مرز و بوم است جزو بهترین ابزاری است که سیاسیون و دیپلمات ها میتوانند فرهنگ غنی موجود را به جهانیان نمایش بگذرانند.

وی اضافه کرد : این یک افسانه است که چین فرش ما را مصادره کرده است ، برخلاف این گفته و طبق آمار کشور چین از واردات 800 هزار دلاری فرش ایرانی به رقم هشت میلیون دلار رسیده است که نشان می دهد این کشور از حوزه تولید فرش فاصله گرفته و به یک مشتری فرش اصیل دستباف ایرانی تبدیل شده است. این آمار نشان می دهد کشور چین جزو ده کشور اول وارد کننده فرش ایرانی قرار دارد.

کارگر همچنین ضمن گلایه از کسانی که خواستار کاهش قیمت تمام شده هستند گفت : دستمزد قالی بافان بخش اعظم قیمت یک فرش را تشکیل می دهند که این امر بنفع آنها نیست.

وی افزود : در بحث خشکسالی دریاچه ارومیه ، صنعت فرش بافی میتواند جایگزین مناسبی برای کشاورزی و دامداری باشد که برخلاف گفته بسیاری تنها با مبلغ حدود پنجاه میلیون ریال میتوان شغا ایجاد کرد که در هیچ صنعتی این چنین نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز