ندیم معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ارومیه

حرکت دانش محور شهرداری ارومیه برای رسیدن به یک شهر مدرن

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۳:۰۲:۳۶
کد خبر: ۳۳۷۶۵۵
حرکت دانش محور شهرداری ارومیه برای رسیدن به یک شهر مدرن
داود ندیم معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ارومیه گفت : سند توسعه شهر ارومیه بر مبنای اقتصاد دانش محور توسط یکی از دانشگاه های ارومیه در حال تدیم است.

به گزارش برنا آذربایحان غربی ، داود ندیم معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : با توجه به تعریف هزاره سوم بر مبنای اقتصاد دانش محور ، شهرداری ارومیه با اهداف فعالیت های اقتصادی و استفاده از دانش روز حرکت می کند.

وی افزود : از ابتدای سال 94 و با همکاری یکی از دانشگاه های ارومیه سند توسعه شهر را با روش CDS در حال تدوین هستیم ضمن اینکه اجرای جامع ترین برنامه سرمایه گذاری کشور با استفاده از سیستم 7-4 را نیز در دستور کار داریم.

معاون اقتصادی شهرداری ارومیه به پروژه های در حال اجرا اشاره و تصریح کرد : خط 1 تراموا با طول 9.8 کیلومتر از مرحله طراحی خارج و در حال انجام مرحله فاینانس برای پرداخت مبلغ در حدود 240 میلیارد تومان هستیم تا شرکت آلمانی مرحله اجرایی این پروژه را آغاز کند .

وی در مورد تراموا توضیح داد : خط 1 این پروژه از ابتدای جاده دریا آغاز و بعد از عبور از کمربندی ، بازار و خیابان امام در نهایت در ایستگاه پارک تخم مرغی واقع در خیابان ایثار پایان خواهد یافت و خط دوم بطول تقریبی 9.7 کیلومتر با آغاز از خیابان ایثار تا چهارراه مهاباد ادامه خواهد داشت ضمن اینکه هر دو مسیر بصورت رفت و برگشت خواهد بود. همچنین خطوط 3 و 4 نیز در دست مطالعه قرار دارد.

ندیم در مورد هزینه اجرای این طرح گفت : هر کیلومتر از تراموا در حدود 24 تا 28 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و بانک شهر بعنوان بانک عامل قرار است مراحل فاینانس را انجام دهد.

معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه افزود :  بزرگترین شهربازی روباز و سرپوشیده شمالغرب کشور نیز در دست احداث است و تاکنون بسیاری از دستگاه های آن خریداری و در آستانه رسیدن به گمرک است ، ضمن اینکه محل قرارگیری شهربازی ارومیه دهکده ساحلی چی چست خواهد بود.

وی اضافه کرد : در جلسات مختلف با شهرداری های مناطق مختلف ، اعلام کرده ایم فرصت های سرمایه گذاری هر منطقه اعلام شود که تاکنون 120 فرصت شناسایی و در دست مطالعه قرار گرفته است ضمن اینکه 40 پروژه بصورت افتخاری بدست مهندسان مشاور با درجه طراحی خواهد شد که اطلاعات تکمیلی در وبسایت معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ارومیه قرار خواهد گرفت.

ندیم تصریح کرد : از پروژه های در آستانه آغاز کنونی میتوان به پروژه BOT پمپ بنزین ، مجتمع گردشگری و مسکونی اورامان ، مجتمع تجاری خدماتی محمودیه ، مجتمع نمک درمانی ، شهرک پزشکی سلامت اشاره کرد.

معاون اقتصادی شهرداری ارومیه در مورد مشکلات پروژه رزت گفت : بدلیل دچار مشکل شدن شرکت سازنده و پیش فروش زودتر از موعد و پس از بررسی ها ، قراردادمان با این شرکت را فسخ کردیم و بزودی با یک شرکت دیگر برای ادامه پروژه قرارداد امضا خواهیم کرد ضمن اینکه شهروندانی که تعدادی از واحدها را پیش فروش کرده و مبلغی واریز کرده اند در صورت نارضایتی و پشیمانی میتوانند این مبالغ را از شهرداری بعوان یکی از سرمایه گذاران پس بگیرند گرچه در صورت صبر و اتمام پروژه می توانند به سود خوبی برسند.

وی به عملیات اجرایی پروژه شهر توریستی اوریاد اشاره و گفت : تاکنون این پروژه با پیشرفت نزدیک 50 درصدی یکی از موفق ترین پروژه های شمالغرب کشور است که امیدواریم بزودی فاز اول و در نهایت کل پروژه را افتتاح و شهرمان را بسوی شهری مدرن حرکت دهیم.

ندیم گفت : متاسفانه در کتاب 1800 صفحه ای قانون شهرداری ها و چه در دیگر قوانین هیچ فصل و بندی در مورد فعالیت های اقتصادی شهرداری وجود ندارد و تنها به خدمات شهری ، امور مالی و شهرسازی اشاره شده است لذا با تغییرات و تصویب بند 9 ماده 55 قانون شهرداری و همچنین کامل ترین شیوه نامه سرمایه گذاری که توسط وزیر کشور تایید شده است بزودی شهر ارومیه بعنوان پایه و آغاز کننده این شیوه ها خواهد بود و همچنین اولین کتاب دایره المعارف حوزه سرمایه گذاری شهرداری ها توسط شهرداری ارومیه رونمایی خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه همچنین با اشاره به طرح های دیگر افزود : فاز اول رینگ کمربندی سبز ارومیه بطول 42 کیلومتر در حال اجراست که پس از تکمیل و اجرای فاز دوم شاهد پروژه ای فاخر بطول 56 کیلومتر و عرض 100 متر خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز