یزدانی معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت

با همکاری هم باید برای ارتقاء فضای کسب و کار تلاش کنیم

۱۳۹۴/۰۸/۲۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۴۳۳
با همکاری هم باید برای ارتقاء فضای کسب و کار تلاش کنیم
در نشست هم اندیشی معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت با جمعی از نمایندگان اصناف مختلف آذربایجان غربی در مورد مشکلات موجود و راه های بهبود بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، در نشست هم اندیشی علی یزدانی معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه و جمعی از  نمایندگان اصناف مختلف در ساختمان اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

در این نشست ابتدا اسکندری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات موجود در استان گفت : برای برون رفت از وضعیت موجود و حرکت بسوی توسعه استان نیاز به ارتقا فعالیت های تولیدی و استفاده از تکنولوژی های نوین داریم.

وی افزود : تاکنون 17 انجمن تخصصی در زمینه صنعت راه اندازی و تاسیس شده اند ضمن اینکه کنسرسیوم های معدنی برای بخش معدن و حضور 6 نفر در جمع اتاق اصناف کشور برای بخش اصناف انجام شده است.

انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز گفت : متاسفانه آذربایجان غربی استانی کمتر توسعه یافته است و دولت های قبل در عدم توسعه استان نقش پررنگی داشته اند. وضعیت کنونی استان نشان میدهد باید تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و معدن کاران توجه ویژه ای بر برخورداری از فرهنگ بالا داشته باشند .

وی تصریح کرد : در حال حاضر در کشور در بخش کشاورزی و تولید عسل رتبه اول را دارین و با وجود بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای خارجی نیاز به پشتیبانی دولت و توجه ویژه وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای داشتن امنیت اقتصادی در صادرات هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در پایان گفت : همه چیز پتروشیمی و نفت نیست و ما باید تلاش کنیم صنایع تبدیلی را به بهترین شکل راه اندازی کنیم تا بتوانیم در اشتغالزایی در سطح استان روند رو به رشدی داشته باشیم.

در ادامه نمایندگان اصناف مختلف به بیان دیدگاه ها و مشکلات موجود در بخش خود پرداختند.

یزدانی معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت ضمن تشکر از نقطه نظرات نخبگان ، فعالین و نمایندگان اصناف گفت : انتظار ما از مجموعه اینست که اگر ایراداتی در روند حرکتی دستگاه ها وجود داشت را با بیان دیدگاه ها ، و راه کارها برای ما اعلام کنند.

وی افزود : در آستانه برنامه ششم توسعه ، اتحادیه ها ، تشکل ها ، انجمن ها ، نخبگان و ... باید با مطالعه برنامه پنجم به رفع نواقص و ایرادات آن پرداخته و ارائه کنند در غیر اینصورت بعد از تصویب برنامه ششم امکان تغییر سخت و بسیار مشکل خواهد بود.

معاون توسعه منابع وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد : عملکرد ما دولتی ها باید به گونه ای باشد که کارها را تسهیل کند نه گرهی بر مشکلات موجود اضافه کند. دولت تدبیر و امید تاکنون در بخش خارجی عملکرد مناسبی داشته و حالا نوبت به بخش اقتصاد است.

یزدانی ادامه داد : برای خروج از رکود 4 محور ؛ تحریم ها ، تعامل سه قوه ، کاهش تقاضای موثر و تسهیلات مد نظر است که باید به آنها دقت کنیم.

وی گفت : متاسفانه بعضی ها عزت و اقتدار کشور را نمی خواهند. سابق بر این مردم از طریق لیزینگ 24 درصد اقدام به خرید خودرو می کردند حالا که دولت خرید قسطی با 16 درصد را راه اندازی کرده است بعضی ها با ساختن کمپین بدنبال ضرر به کشور و اقتصاد هستند.

معاون امور استان های وزارت صنعت و معدن و تجارت افزود : در گزارش امسال بانک جهانی رتبه ایران در بخش بهبود فضای کار از 130 به 118 رسیده که یکی از راه های موثر در این پیشرف تغییرات و کاستن از بروکراسی های اداری است.

یزدانی تصریح کرد : در 7 ماهه امسال از پیش بینی حقوق دولتی معادن 2800 میلیاردتومانی از 7500 معدن موجود در کشور تنها 180 میلیاردتومان وصول شده است که در این میان وضعیت صادرات ، کاهش ساخت و ساز ، کمبود نقدینگی از جمله موارد مهم در این کاهش هستند.

وی ادامه داد : در سال 2012 از 23 میلیارد یورو تجارت سنگ کشور ترکیه به تنهایی 1 میلیارد یورو سهم داشته در حالی که ایران با ذخایر معادنی فراوان فقط سهمی 190 میلیونی داشته که باید تلاش کنیم وضعیتمان را بهبود ببخشیم.

معاون توسعه منابع وزارت صنعت و تجارت در پایان گفت :دولت در این میان اما بدنبال تعطیلی واحدهای تولیدی و صنفی کشور در فضای رکود نیست به همین دلیل تنها 5 درصد از پرونده های مورد بازرسی قرار گرفته به تعزیرات ارسال شده و از 95 درصد تخلف ها چشم پوشی شده است ضمن اینکه دولت آماده است در هر حوزه ای که دوستان حاضر هستند اختیارات را واگذار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز