برگزاری دوره آموزشی فرمانداران شمال و شمالغرب کشور در ارومیه

۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۱۰:۳۰:۰۸
کد خبر: ۳۳۸۸۵۸
برگزاری دوره آموزشی فرمانداران شمال و شمالغرب کشور در ارومیه
دوره آموزشی فرمانداران شمال و شمالغرب کشور در ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، در این دوره آموزشی ، بحث آموزش مدیران سیاسی، ضرورت آشنایی فرمانداران با قوانین و مقررات، شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان، نظارت و ارزیابی بر عملکرد دستگاههای اجرایی، اجرا و پیگیری سیاست های دولت در شهرستان و بحث مدیریت جلسات شورای تامین شهرستان ها از جمله نکات و موضوعات مطروحه توسط معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور در این نشست بود.

احمدی پور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در این نشست به ارائه نکاتی در خصوص قانون تقسیمات کشوری از جمله شیوه تعیین مرکزیت ها، انتخاب اسامی برای سطوح تقسیماتی، توجه به کارایی تقسیمات، طراحی سامانه هوشمند برای تقسیمات کشوری، قانون ایجاد فرمانداری های ویژه و لایحه جدید تقسیمات کشوری پرداخت.

سعادت استاندار آذربایجان غربی : اسلام, رهبری و مردم سه رکن اصلی شکل گیری نظام جمهوری اسلامی است.

سعادت در دوره آموزشی تکمیلی ویژه فرمانداران استان های شمال و شمال غرب کشور هدف حضرت امام (ره) از تاسیس حکومت اسلامی را احیای دین و ارزش های اسلامی و الهی عنوان کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام و پشتیبانی ملت بزرگ ایران اسلامی، در جهت احیای ارزش های دین اسلام بوده است و تا به امروز که حدود 36 سال از عمر عزتمند جمهوری اسلامی می گذرد, دستاوردهای بسیاری بدست آمده که مایه مباهات و افتخار این ملت است.

سعادت اضافه کرد: ما نیز بعنوان نمایندگان دولت و نظام در این مقطع تاریخی، باید حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری باشیم و این انقلاب را با همان طراوت و زیبایی به دست آیندگان بسپاریم.

استاندار آذربایجان غربی درادامه به فرمایش امام علی(ع) در خصوص علل افول دولتها و قدرتها اشاره و خاطرنشان کرد: ترک اصول, اهمیت بی رویه به فروع بطوریکه اصول فراموش شود, برتری دادن مسائل خرد و کوچک بر مسائل اصلی و اساسی و بها ندادن به فضیلت ها, از جمله اموری است که موجب ایجاد مشکلاتی برای حکومت ها می شود.

سعادت همچنین گفت: مردم انتظار دارند که مسئولان به حرف آنها و دغدغه ها و مطالبات آنها گوش کنند و مسئولان نیز باید بدانند که خدمت رسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم, جزو اصلی ترین و مهمترین وظایف آنها به شمار می آید.

وی افزود: اسلام, رهبری و مردم سه رکن اصلی در تاسیس و شکل گیری حکومت و نظام جمهوری اسلامی بوده اند؛ لذا ما باید به مردم بعنوان حامی و پشتیبان انقلاب و بعنوان یک رکن اساسی در تاسیس نظام اسلامی و همچنین به خواسته ها و مطالبات آنها, توجه ویژه ای داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با تاکید بر شناخت دقیق و صحیح فرمانداران از وظایف و مسئولیتهای خود گفت: فرمانداران در حوزه ماموریتی خود مسئول و پاسخگوی تمام امور هستند فلذا یک فرماندار نباید اصول را فراموش کند و طوری نشود که پرداختن به کارهای خرد و جزئی, او را انجام کارهای اساسی بازدارد.

سعادت اظهار کرد: مقام معظم رهبری ، بخشداران, فرمانداران و استانداران را نماینده نظام عنوان فرموده اند که لازم است در همین راستا, یک فرماندار, بخشدار و یا استاندار, در خود خصیصه های نظام اسلامی را داشته باشد.

وی فرمانداران را به مشورت با علما و شخصیت های موثر و متنفذ توصیه نمود و گفت: همفکری, استفاده از افکار و اندیشه های مختلف و مشورت گرفتن از صاحبنظران و علما, می تواند فرمانداران را در تصمیم گیری های بهتر و موثرتر برای شهرستان کمک کند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم افراد یا جریان خاصی ما را از مشورت گیری از موثرین جامعه,بازدارند چرا که ما نماینده دولت و نظام هستیم نه نماینده یک جریان فکری یا گروهی خاص.

موقعیت شناسی و درک شرایط از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

وی افزود: فرمانداران باید در انجام امور, شرایط و موقعیت را کاملا درک کنند و حتی اگر کاری به لحاظ فکری و سیاسی, به ضرر شخص آنها ولی به نفع حکومت و مردم بود آن را انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه فرمانداران را توصیه به داشتن پشتکار در انجام امور نمود و گفت: فرمانداران بطور جدی در حوزه ماموریتی خود باید دارای پشتکار و اعتماد به نفس باشند و اتفاق های مختلف آنها را به هیچ وجه مایوس نکند.

سعادت تاکید کرد:تصمیم گیری همراه با اشرافیت کامل بر مسائل و موضوعات و مطالعه پیشینه موضوعات از دیگر مواردی است که می تواند مسئولان و فرمانداران را در انجام هر بهتر وظایف یاری کند.

رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار : لطافت و مهربانی با مردم اصلی ترین وظیفه نمایندگان دولت است

رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در دوره آموزش تکمیلی ویژه فرمانداران استان های شمال و شمال غرب کشور گفت: نمایندگان دولت تدبیر و امید در استان ها بایستی در مواجه با مردم با لطافت و مهربانی رفتار کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات سالجاری گفت: فرمانداران به عنوان مجریان اصلی انتخابات نقش های کلیدی و مهم در زمان برگزاری انتخابات دارند و ما به عنوان کارگزاران نظام موظف هستیم طبق چارچوبهای نظام و بر اساس سیاست ها و راهبردهای دولت حرکت و برنامه ریزی کنیم.

رادفر افزود: ما به عنوان کارگزاران دولت وظیفه داریم بر اساس مر قانون عمل کنیم چرا که عمل به قانون موجب ایجاد اطمینان در بین مردم می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی به پرونده هسته ای کشورمان اشاره نمود و افزود: امروز علی رغم برخی نگاههای منتقد، اکثر کشورها و دولتها به حق هسته ای کشورمان معتقد و معترف هستند.

رادفر ادامه داد: همه کشورها به دنبال منافع ملی خود هستند و ما نیز در این مذاکرات به دنبال منافع خود بودیم و توانستیم به حداکثر منافع خود دست پیدا کنیم و الان دنیا به این نتیجه رسیده که تحریم ها اثرگذار نبوده و اذعان می کنند که چاره ای جز توافق نداشتند و اینها توفیقاتی است که با درایت و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت حاصل شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بر رصد و گزارش به موقع مسائل و اتفاقات سیاسی و امنیتی در منطقه بخصوص در فضای مجازی تاکید و ادامه داد: بحث انتخابات امروز پررنگ تر است و ما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم و فرمانداریها نیز باید ضمن ارسال گزارشهای به موقع، بیطرفانه آینده انتخابات را تحلیل نمایند.

رادفر با بیان اینکه سیستم جامع انتخابات باید جدی گرفته شود، گفت: نمایندگان دولت تدبیر و امید باید نسبت به مستندسازی فعالیتهای انتخاباتی و مرور قانون انتخابات، برقراری ارتباط مستمر با مسئولین امنیتی و انتظامی منطقه، شناسایی و تشویق تشکل های صنفی و سیاسی برای اخذ مجوز فعالیت و برپایی نشست با اعضای تشکل ها عنایت ویژه ای داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: در آستانه انتخابات مخالفان دولت در صدد هستنید که توفیقات دولت تدبیر و امید به ویژه موضوع مذاکرات و برجام را واژگونه جلوه دهند که ما نیز باید به عنوان نمایندگان دولت، توفیقات دو سال گذشته را به مردم بازگو کرده و با ارائه آمارهای متقن و ملموس، این موفقیت ها را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

رادفر با اشاره به درآمدهای سرشار نفتی دولت گذشته و عدم برنامه ریزی در خصوص ارتقای رفاه مردم کشور در آن سال ها اضافه کرد: افرادی که در آن هشت سال با وجود مشکلات زیاد و تمهیدات نامناسب دولت، سکوت کرده بودند، امروز سیاه نمایی می کنند.

وی اظهار کرد: در مقابل این افراد باید فعالیت های بسیار زیاد دولت تدبیر و امید در راستای توسعه کشور در بخش های مختلف بیان شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز