دیدار استاندار آذربایجان غربی با خانم نوروز مولود وزیر گردشگری اقلیم کردستان و امضای تفاهم نامه همکاری

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۱۴:۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۴۱۱۹۴
دیدار استاندار آذربایجان غربی با خانم نوروز مولود وزیر گردشگری اقلیم کردستان و امضای تفاهم نامه همکاری
استاندار آذربایجان غربی امروز میزبان خانم نوروز مولود محمد امین وزیر شهرداری ها و گردشگری اقلیم کردستان عراق در محل استانداری بود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سعادت در این دیدار که معاون سیاسی استاندار، سرکنسول ایران در اربیل، مدیرکل سیاسی استانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه نیز حضور داشتند، بر توسعه روابط فیمابین میان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان در حوزه های مختلف تاکید کرد.

وی اظهار داشت: آذربایجان غربی و اقلیم کردستان، از دیرباز دارای ارتباطات تاریخی و فرهنگی هستند و مردم این استان بویژه شهر ارومیه چه در گذشته و چه امروز، همواره از حضور مردم اقلیم در استان استقبال کرده اند؛ چنانچه این مهمان نوازی مردم آذربایجان غربی را در موضوع مهاجرت حدود 580 هزار آواره عراقی به استان در سال 70 شاهد بودیم.

سعادت در ادامه با اشاره به وجود روابط میان دو طرف در شرایط دشوار و تحت فشارهای مختلف افزود: در شرایط امروز و پس از سپری شدن آن شرایط سخت گذشته، استان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان باید بیش از پیش در جهت تحکیم مناسبات و توسعه روابط فیمابین و همچنین تسهیل رفت و آمدها تلاش کنند و باید بدنبال آرمان هایی باشیم که منشاء آن ارتباطات فرهنگی و تاریخی و همسایگی طولانی میان دو طرف است.

وزیر شهرداری ها و گردشگری اقلیم کردستان هم در این جلسه از جمهوری اسلامی ایران بویژه از مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی در خصوص استقبال و اسکان آوارگان عراقی در سال 70 تقدیر و تشکر کرد.

نوروز محمد در ادامه به سفر خود به ارومیه اشاره کرد و گفت: در این سفر بازدیدهای مختلفی با هماهنگی شهرداری ارومیه از پروژه های شهری مانند پل ها و فضاهای سبز انجام گرفت که شاهد اقدامات و کارهای عمرانی خوبی در ارومیه بودیم؛ لذا از توسعه همکاری ها با شهرداری ارومیه در این زمینه ها استقبال می کنیم.

وی از برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری در دسامبر 2015 در اربیل نیز خبر داد و گفت: از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز برای حضور در این کنفرانس که می تواند مناسبات فرهنگی و همکاری های گردشگری دو کشور را ارتقاء دهد، دعوت بعمل آمده است.

در ادامه این جلسه، تفاهم نامه همکاری میان شهرداری ارومیه و شهرداری های اقلیم کردستان به امضاء رسید.

همکاری در خصوص طرح های جامع تفصیلی و چشم انداز توسعه شهری و تبادل تجربیات در این خصوص، هوشمندسازی فضاهای شهری، احداث پارک ها و توسعه فضای سبز شهری در اقلیم توسط شهرداری ارومیه، مبلمان شهری و زیباسازی، مدیریت پسماند، برگزاری سمینارهای توسعه شهری و انتقال تجارب در حوزه پروژه های عمران شهری از جمله مفاد و موضوعات تفاهم نامه منعقده میان طرفین در این جلسه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز