برگزاری جلسه مکان یابی ایستگاه مسافری قطار در محدوده شهر ارومیه

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۱۸:۴۵:۲۹
کد خبر: ۳۴۵۷۴۱
برگزاری جلسه مکان یابی ایستگاه مسافری قطار در محدوده شهر ارومیه
جلسه مکان یابی ایستگاه مسافری قطار در محدوده شهر ارومیه تشکیل شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه گفت: پروژه قطارسراسری به منطقه آذربایجان غربی قدمت دیرینه دارد و مردم این استان بیش از10 سال است که برای بهره برداری کامل آن به انتظار نشسته اند.

علی اسلامنور افزود: درسالهای گذشته 2 ایستگاه میانی این پروژه در شهرهای میاندوآب و مهاباد به بهره برداری رسیده است وبا تکمیل ایستگاه مرکزاستان واتصال آن به شبکه ریلی سراسری این سامانه حمل و نقلی جذابیت لازم را خواهد داشت .

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی همچنین اظهار داشت: در2 سال گذشته براساس وعده مسئولان وزارت راه درخصوص اتمام این پروژه مدیران استانی نیز قول بهره برداری از ایستگاه های نقده وارومیه را تا پایان سال جاری به مردم داده اند که به دلیل مشکلات اعتباری و تخصیص پایین بودجه ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

علی اسلامنور در ادامه سخنان خود به طرح وزارت راه و شهرسازی درانتقال ایستگاه های مسافری به داخل شهرهای مقصد خاطرنشان کرد: طرح تکمیل آزاد راه ارومیه به تبریزبا م

حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی آغاز شده و با توجه به علاقمندی یکی از شرکت های سرمایه گذاری برای احداث خط ریل برقی در این مسیر لازم است موقعیت ایستگاه داخل شهری متناسب با این 2 شبکه ریلی باشد.

پیمان آرامون مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بازنگری مطالعات شهرسازی،مطالعات خطوط ریلی سبک درون شهری و مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه در حال انجام است و مشاور این پروژه برای هماهنگی و همخوانی با این طرح ها بهتراست نتایج این مطالعات را مد نظر قرار دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی وزارت راه و شهرسازی باید افکارعمومی را درخصوص آینده پروژه در دست ساخت خط آهن مراغه به ارومیه و تاثیر اجرای طرح جدید بر زمان پایان آن جواب قانع کننده ای ارائه دهند.

 مدیرکل دفترمهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی نیز دراین جلسه دسترسی مطلوب و سریع و ارزان مردم به راه آهن و افزایش جذابیت راه آهن و کمک به اقتصاد شهر را از جمله اهداف اجرای این طرح در نقاط مختلف کشورعنوان کرد.

وحید علی‌ قارداشی، افزود: براساس مطالعات مشاوراین پروژه پنج منطقه درداخل شهر و یک مکان درمحدوده اطراف شهر ارومیه شناسایی شده است که با تکمیل مطالعات و تصویب آن مراحل اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این ایستگاه در قالب ایستگاه مسافری و برای جابجایی مسافران خواهد بود و بر روند تکمیل ایستگاه در حال ساخت ارومیه تاثیری نخواهد داشت.

در پایان این جلسه مقرر شد مشاور طرح پس از تکمیل مطالعات و تطبیق آن با طرح های بازنگری مطالعات شهری ارومیه پروژه پیشنهادی خود را جهت تایید نهایی ارائه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز