وقتی برف تبدیل به طنز می شود ...

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۱۸:۴۷:۴۵
کد خبر: ۳۴۶۹۸۶
وقتی برف تبدیل به طنز می شود ...
دومین بارش برف پائیزی در ارومیه و استان آذربایجان غربی سبب تعطیلی مدارس ، برف بازی جوانان و لغو بازی لیگ دسته دوم بهمراه داشت.

دومین بارش برف در آذربایجان غربی و بخصوص شهر ارومیه که از عصر یکشنبه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد

ابتدا حوالی ساعت 22 بود که آموزش و پرورش استان ، مدارس ابتدایی شهر ارومیه و خوی را در نوبت صبح تعطیل اعلام کرد ولی دقایقی بعد ، در خبر تکمیلی تعطیلی همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح را اعلام کرد.

پس از مدارس ، نوبت به روابط عمومی دانشگاه های ارومیه رسید که  زمان آغاز کلاس های درسی خود را بدلیل بارش سنگین برف ساعت 10 عنوان کنند تا مردم بویژه جوانان و نوجوانان با خیالی راحت به خواب بروند گرچه کارمندان از اینکه هیچ کس در این بین به فکرشون نبود حسابی دلخور شدند.

صبح که مردم از خواب بیدار شدند در دو راهی خوشحال و ناراحتی بودند ، برف همچنان میبارید ، مدارس تعطیل بود ولی ادارات باز بود.

البته در این بین باید تشکری از زحمتکشان نارنجی پوش شهرداری کرد که تا پاسی از شب و بامداد با تلاش خود وضعیت معابر را آماده شروع یک صبح بی دغدغه کرده بودند که متاسفانه دوامی نداشت وقتی بارش برف شدت گرفت دوباره روز از نو و اتفاقات همه رنگ شروع شدند.

وقتی شب پنج شنبه در گروه های خبری با مسئولین شهرداری در مورد عملکرد ضعیف این نهاد بحث شد ، شنبه و صبح یکشنبه سازمان مربوطه عملکردی قابل تمجید داشت ولی اوج گیری بارش برف از ساعت 9:30 دقیقه مشکلات رو دوباره عیان کرد.

از دانشگاه ها خبر می رسید کلاس های درس با حضور کمتر از 10 درصد دانشجوها برگزار می شود ، از طرفی تبلیغات برگزاری یک جشن برف بازی بین جوانان و نوجوانان در یکی از پارک های شهر در شبکه های مجازی مخابره می شد.

اندکی پس از این برف بازی ، دلواپسان در شبکه های مجازی حملاتی گسترده علیه این جمع انجام دادند با دلایلی مثل  "لباس نامناسب دارند ، اختلاط هست ، اصلا برف بازی چه معنا دارد و دلایل دیگر".

ساعت 12:00 تصمیم به گشت و گذار در شهر گرفتیم تا از وضعیت خیابان ها و مردم با خبر شویم.

در شروع مسیر ابتدا یک انتظار 37 دقیقه ایدر اولین زیر گذر مسیر داشتیم تا راننده ها خود اقدام به بازگشایی مسیر بکنند.

بعد از گذر از این خوان رسیدیم به زیباترین خیابان سابق شهر (شهید بهشتی "دانشکده سابق") . گرچه ترافیکی روان را شاهد بودیم ولی بنظر می آمد حداقل صبح برای باز کردن مسیر تلاشی نشده است.

به خیابان های کوچکتر رفتیم ، هرچه فکر کردیم به نتیجه برای خوشحالی یا ناراحتی نرسیدیم.

عدم قانون مداری به سبک ایرانی ها این بار رانندگی در خلاف جهت (برف اومده قانون که تعطیل نشده!) با دیدن این تصویر به یاد "برهنگی فرهنگی" میافتم.

در مسیر که بودیم خبر رسید ماموران زحمتکش شهرداری ارومیه بهمراه ماشین آلات سبک و سنگین در ورزشگاه تختی مشغول آماده سازی زمین برای دیدار لیگ دسته 2 فوتبال کشور هستند ولی (عکس زیر گویاست) ...

یعنی کلا تلاشی بس نافرجام ...

همینطور داشتیم تو شهر گشت میزدیم که نبود تاکسی ها مثل سایر روزهای بارانی و برفی نظرمان را جلب کرد. مردمی که ساعت ها منتظر یک خودروی عمومی مثل تاکسی بودند که حکم طلا یافته بود.

تصمیم به بازگشت پس از  2 ساعت گرفتیم در حالی که مسیر در بدبینانه ترین حالت  30 دقیقه ای سیر می شود.

در همین مسیر بالاخره چشممان به نارنجی پوشان زحمت کش جامعه روشن شد بلی تعداد اندکی از آنها در جلوی ساختمان شهرداری ارومیه مشغول باز کردن معبر ورودی سازمان تعطیل شده ،  بودند.

در حالی که دقایق زیادی از زمان اعلامی بر آغاز بازی لیگ دسته دوم در ارومیه می گذشت خبر دیگری با این مضمون که بازی فوتبال لغو شده ، مخابره شد.  ((البته اونقدرم شدید نبود چون تازه نصف بارش برف های همیشگی ارومیه هم نبود)) . نمی دونستم خوشحال باشم یا ناراحت . کل مامورین شهرداری در ورزشگاه بودند که بازی ای نبود ، مردم همه در شهر بودند ولی ماموری برا باز کردن معابر نبود.

در انتهاب مسیر بازگشت آمبولانسی با آزیر درخواست باز شدن راه را می کرد ولی خب مردم ما معمولا هنرشان در این شرایط نمایان می شود نه اجازه عبور آمبولانس را می دادند و نه قانونی را برای خود رعایت می کردند.

در انتها عکسی از یکی از تصادفات امروز بدستم رسید که گفته می شد مقصر جوی آب ساخته شده توسط شهرداری بوده است.

در آخرین لحظات اما کامنتی در شبکه های اجتماعی با مضمون حمایت از مسئول استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه که می خواهد کاندید مجلس شود مخابره شد  که "بدون شرح" برای آن کافیست.

بهادری - Copy

بهرحال مقصر این همه نابسامانی مشخص نیست و مسئولین جلساتی را برای یافتن آن تشکیل داده اند که اطلاعات درز کرده به بیرون بارش برف را مقصر این همه نابسامانی ها دانسته اند و تاکسی ها ، شهرداری ، فرهنگ رانندگی  و... هیچ کدام مقصر نبوده اند.

شایان ذکر است بروز تصادفات زنجیره ای ، راه بندان های زیاد و بوجود آمدن حالت نیمه تعطیل در ارومیه در پی بارش برف روز پنج شنبه 12 آذر ، اعتراض مردم و اصحاب رسانه به عملکرد شهرداری ارومیه را در پی داشت که پس از بحث و تبادل افکار در شبکه های اجتماعی تا پاسی از شب ، مسئولین قول برطرف کردن این مشکلات و تلاش بیشتر برای عدم اتفاقات ناگوار را دادند.

بهر حال آنچه مشخص است برای بهتر شدن وضعیت جامعه ، تلاش همه جانبه مسئولین و البته بالا رفتن فرهنگ شرایط اضطرار مردم را می طلبد که امیدواریم روزی شاهد این اتفاق مبارک باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز