مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی

تعداد وقف های ثبت شده سالانه در آذربایجان غربی بیش از پنج برابر شده است

۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۱۲:۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۴۸۷۸۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در چهار سال گذشته تعداد وقف های ثبت شده هر سال بیش از پنج برابر شده به طوری که در سال 90 حدود 20 وقف جدید در استان داشتیم که این رقم در سال جاری به بیش از 100 وقف رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تا پایان آبان ماه امسال 108 وقف جدید در آذربایجان غربی به ثبت رسیده که این آمار به دلیل در پیش بودن هفته وقف و اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی بسیار بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی ثبت 140 وقف جدید را در آذربایجان غربی داشته ایم، اضافه کرد: اطمینان داریم که خواهیم توانست تا پایان سال بیش از این تعداد را ثبت کنیم.

وی اظهار کرد: در کل کشور نیز تا سال های پایانی دهه 80، تنها 200 موقوفه جدید در سال ثبت می شد که این رقم امسال به بی شاز دو هزار و 500 موقوفه رسیده که نشان از موفقیت اقدامات رسانه ای و تبلیغی این حوزه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین ایام اجرای برنامه های ترویجی و تبلیغی وقف، هفته وقف است که این هفته امسال نیز همچون سال های گذشته به اجرا در می آید و 18 تا 24 ماه جاری به این نام، نامگذاری شده است.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: به همین منظور برنامه های ویژه ای را در آذربایجان غربی تدارک دیده ایم که اجرای همایش بانوان و وقف، برگزاری گردهمایی یاوران وقف و رسانه، دیدار با ائمه جمعه سراسر استان، حضور در نماز جمعه برای تبیین فرهنگ وقف در بین نمازگزاران و همچنین برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم از آن دسته هستند.

آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در حوزه وقف در کشور به شمار می رود و در حال حاضر نزدیک به شش هزار موقوفه با افزون بر 30 هزار رقبه در این استان وجود دارد.

گفتنی است برنامه های هفته وقف به طور معمول در هفته پایانی ماه صفر برگزار می شود.

 

 

نظر شما