فرماندار ارومیه در آستانه ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری؛

اعلام روند و شرایط ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس خبرگان رهبری

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۱۲:۳۳:۰۱
کد خبر: ۳۴۹۱۶۶
اعلام روند و شرایط ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس خبرگان رهبری
فرماندار ارومیه روند و شرایط ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان آذربایجان غربی را اعلام کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، عباس حسن خانی اظهار داشت: براساس تبصره 2 ماده 12 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ثبت نام از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری از  پنجشنبه 26 آذر ماه لغایت چهارشنبه 2 دی ماه جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.

فرماندار ارومیه افزود: واجدین شرایط قانونی می توانند همه روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصاً یا به وسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد، با در دست داشتن 12 قطعه عکس جدید4*6 و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه به این فرمانداری مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی اعلام کرد: داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس مذکور باید دارای اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، باشند.

حسن خانی تصریح کرد: بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از دیگر شرایطی است که داوطلبین عضویت در مجلس خبرگان رهبری باید داشته باشند.

فرماندار ارومیه همچنین خاطرنشان کرد: مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می باشند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً و یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

وی در پایان اضافه کرد: براساس تبصره 3 ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری ضرورت ندارد که نمایندگان ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز