محکومیت ۸ سال حبس به شکارچی متخلف دو راس بز وحشی در منطقه حفاظت شده مراکان خوی

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۱۵:۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۵۴۶۶۱
محکومیت ۸ سال حبس به شکارچی متخلف دو راس بز وحشی در منطقه حفاظت شده مراکان خوی
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از تحمل 8 سال حبس برای شکارچیان غیرمجاز دو راس بز وحشی در منطقه حفاظت شده مراکان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، پرویز آراسته با بیان این خبر گفت : دو نفر فرد متخلف که در منطقه حفاظت شده مراکان در خرداد ماه سالجاری اقدام به شکار دو راس بز وحشی با اسلحه کلاشینکف ( قاچاق ) نموده بودند با تلاش به موقع مامورین یگان حفاظت منطقه مراکان دستگیر و پرونده به دادگستری شهرستان خوی ارجاع شد.

آراسته اضافه کرد : طی پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست خوی متهم ردیف اول از بابت شکار غیرمجاز به تحمل 3 سال حبس و از بابت نگهداری اسلحه کلاشینکف ( قاچاق ) به 5 سال حبس محکوم و متهم ردیف دوم به تحمل 6 ماه حبس محکوم گردید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از اقدام مقامات قضائی شهرستان خوی در برخورد قاطع با تخلفات زیست محیطی قدر دانی نمود

منطقه حفاظت شده مراکان با وسعت103983هکتار در شمال شرقی استان آذربایجان غربی ،مابین رودخانه مرزی ارس و جاده ترانزیتی بازرگان -تبریز واقع است .

این منطقه به سبب موقعیت خاص جغرافیایی از ویژگیها و غنای طبیعی چشم گیری برخوردار است.رشته کوههای مرتفع آقداغ ، کوه زره وین ،علی باش با ارتفاع نزدیک به 2000 متر واقع در کنار رودخانه ارس و آق چای ،درختان ارس و بادام کوهی ،حیواناتی نظیر کل و بز ،پلنگ و پرندگانی نظیر کبک دری و هما ،تپه ماهورهای منجقلی و محمد صاح با مراتع سرسبز ،وجود خالص ترین نژاد قوچ و میش ارمنی ،همچنین دستجات درنای طناز و باقرقره در قسمت های دشتی ایواوغلی و دشتهای مجاور رودخانه ارس ،به این منطقه از نظر اکولوژیک اهمیت خاصی داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز