آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی :

کارهای زیربنایی بخش بهداشت باید زمانی که قیمت نفت بیش از ۱۰۰ دلار بود صورت می گرفت

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۷:۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۵۹۹۷۷
کارهای زیربنایی بخش بهداشت باید زمانی که قیمت نفت بیش از ۱۰۰ دلار بود صورت می گرفت
جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در نشست با اصحاب رسانه به بیان وضعیت و مشکلات موجود در بخش سلامت استان پرداخت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جواد آقازاده قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : سلامت یک بحث فرا سازمانی است . مردم به هوا، آب، غذا و محیط سالم نیاز دارند که نشان دهنده تاثیر عوامل مختلف بر سلامت می باشد و اگر همکاری همه ارگانها نباشد تامین ، حفظ وارتقای سلامت بدست نخواهد آمد  ضمن اینکه سیاستمداران جهان به این نتیجه رسیده‌اند که برای رسیدن به توسعه پایدار باید اولویت را در حفظ سلامت مردم قرار دهند.

وی افزود : در این حوزه کارهای زیربنایی بسیار خوبی در استان انجام گرفته ولی باز جا برای کار کردن و بهبود شاخصها زیاد است و تلاش بیشتری را می طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد :  تکمیل و ساخت 180 خانه بهداشت با 18 میلیارد تومان اعتبار، تجهیز مراکز بهداشتی درمانی روستایی با سه و نیم میلیارد تومان هزینه، صرف 600 میلیون تومان هزینه برای بهبود کیفیت وضعیت محل اسکان پزشکان مقیم، افزایش تعداد پزشکان عمومی در روستاها از 220 نفر به 360 نفر، تجهیز 17 مرکز بهداشتی درمانی به وسایل آزمایشگاهی، خریداری آمبولانس برای مناطق محروم با صرف هزینه 700 میلیون تومان از طرف دانشگاه و تامین مابقی توسط وزارتخانه، خریداری 50 یونیت دندانپزشکی برای مراکز، راه اندازی آزمایشگاههای جدید در مناطق محروم شهرستانهای تکاب - مهاباد و ارومیه از جمله تلاش های مابرای ارائه خدمات شایسته و مطلوب به مردم عزیزمان در مناطق محروم استان است.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد : بزودی و از طریق آزمون و گزینش 136 بهورز جذب خواهند شد ضمن اینکه  با تلاش های صورت گرفته سرانه بهداشتی هر فرد روستایی از 21هزار تومان در سال 93 به 86هزار تومان در سال 94 ارتقا داده ایم.

آقازاده گفت : خیرین حوزه سلامت همواره یار و یاور ما در اجرای پروژه های بوده اند که ساخت مراکز بهداشت درمانی شوط و ارومیه میتوان اشاره کرد.

وی افزود : در سال آینده عملیات اجرایی بیمارستان 600 تحتخوابی با قابلیت ارتقا به 1000 تحت در سال آینده آغاز خواهد شد ، ضمن اینکه بیمارستان های تکاب و بوکان در سال 95 افتتاح خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد : علت فوت بیماران در آذربایجان غربی در درجه اول بیماری قلب و عروق و در درجه دوم سرطان‌ها و تومورها است که با توجه به آمار کشوری میزان مرگ و میر به این علت در استان ما رو به افزایش است، چون در سایر استان‌ها سوانح رانندگی دومین علت است و سرطان در ردیف سوم قرار دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد : یکی از معضلات درمانی استان کمبود تخت است که طبق استاندارد باید 5هزار و 200 تخت مورد نیاز است که در حال حاضر و در شرایط فعلی حدود 1400 تخت دچار کمبود هستیم  ، ، البته استان آذربایجان غربی در زمینه هتلینگ بیمارستان ها در رتبه های برتر کشوری قرار دارد.

وی افزود : متاسفانه زمانی که نفت در دولت قبل ، قیمتی بالاتر از 100 دلار داشت مسئولین وقت صرف رسیدگی به امور زیربنایی نداشتند ولی متاسفانه الان در وضعیتی که نفت قیمتی نزولی دارد همه بابت عدم رسیدگی به امور زیربنایی به بخش سلامت و بهداشت اعتراض می کنند.

آقازاده در پایان به وضعیت آموزش دانشگاه اشاره کرد و گفت: ما در بعضی شاخصهای آموزش موفق و در بعضی شاخصها ضعف داریم و از نظر فضای فیزیکی دانشکده های داروسازی و دندانپزشکی با مشکل عمده مواجه هستیم ولی خوشبختانه دانشجویان ما موفق گردیدند در آزمونهای جامع علوم پایه در رشته های مختلف به مقام های بالای کشوری دست یابند و اخذ مجوز فلوشیپ پیوند کلیه و ارتقاء رتبه علمی اساتید دانشگاه از دیگر موفقیتهای حوزه آموزشی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز