قائم مقام وزیر بهداشت خبر درج شده مبنی بر تغییر کاربری سازه بیمارستان پیرانشهر را تکذیب کرد

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۵:۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۶۰۳۸۱
قائم مقام وزیر بهداشت خبر درج شده مبنی بر تغییر کاربری سازه بیمارستان پیرانشهر را تکذیب کرد
جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خبر درج شده در برخی از رسانه های فضای مجازی مبنی بر واگذاری سازه بیمارستان در حال احداث پیرانشهر به مجتمع تجاری توسط دانشگاه علوم پزشکی را تکذیب کرد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جواد آقازاده قائم مقام وزیر بهداشت در استان در این خصوص گفت : موضوع احداث بیمارستان پیرانشهر علیرغم اینکه مجری آن وزارت مسکن و شهرسازی می باشد ، دانشگاه علوم پزشکی بارها نسبت به پیگیری واگذاری زمین به متراژ 10000متر مربع اقدام نموده و جهت واگذاری 10000 مترمربع دوم در مجاورت همان زمین که دارای کاربری بهداشتی درمانی است چندین مورد پیگیری در سطح شهرستان یاد شده از طریق شهرداری، شورای شهر، فرمانداری پیرانشهر و استانداری آذربایجان غربی بعمل آورده است.

وی افزود : با توجه به لزوم گسترش و توسعه بیمارستان پیرانشهر با توجه به بُعد جمعیتی شهرستان و رشد آن، مرزی بودن شهرستان، نیاز به فضاهای جنبی بیمارستان از قبیل درمانگاههای تخصصی، پانسیون پزشکان ، تصفیه خانه فاضلاب ، محل دستگاههای بی خطر ساز زباله های عفونی و ... که در آینده غیر قابل اجتناب می باشد ، بررسی های کارشناسی در دانشگاه نیاز به اختصاص زمینی به متراژ 20000 متر مربع را الزامی می نماید .

چراکه می توان به مصداقهای متعددی در بروز مشکلات در بیمارستانهای استان بدلیل عدم توجه به توسعه آتی بیمارستان اشاره نمود ، از جمله بیمارستان سید الشهدا(ع) ارومیه که بدلیل اینکه در هنگام احداث ، توسعه مورد نیاز آن مد نظر قرار داده نشده بود امروز با مشکلات عدیده ای روبروست و حتی خود بیمارستان فعلی و در حال فعالیت پیرانشهر که اگر در هنگام احداث آن ، موارد توسعه ای لحاظ می گردید امروز با این مشکلات و ساخت بیمارستان جدید مواجه نبود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد : اینجانب ضمن تکذیب خبر مربوط به واگذاری زمین و سازه پروژه بیمارستان در حال احداث پیرانشهر به مجتمع تجاری ، صراحتاً اعلام می نمایم که روند احداث این بیمارستان در اولویت کاری دانشگاه می باشد .

آقازاده گفت : لازم به ذکر است که حتی جلسه ای که در یوم جاری ( 22 دیماه 1394 ) با حضور فرماندار ، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ، مسئولین راه و شهر سازی استان و سایر مسئولین شهرستان در خصوص حل مشکلات مربوط به این پروژه برگزار شد قبل از نشست خبری اینجانب با اصحاب رسانه (21 دی ماه 1394 ) هماهنگ شده بود که نشان دهنده اهتمام جدی مسئولین دانشگاه در تداوم روند احداث این بیمارستان می باشد اما مجددا ً بر لزوم اختصاص 10000 متر مربع زمین مجاور بیمارستان ( یعنی در مجموع 20000 متر مربع ) برای احداث و توسعه بعدی تاکید می نماید . لذا از مسئولین مربوطه ، تلاش در جهت تامین این زمین درخواست می گردد .

قائم مقام وزیر بهداشت در پایان از تمامی مسئولین استانی و شهرستانی که در جهت رفع مشکلات این پروژه برای ارائه خدمت به مردم شریف پیرانشهر تلاش می کنند تشکر نمود .

نظر شما