آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی :

از هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی عرصه سلامت در استان استقبال می کنیم

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۷:۵۲:۵۹
کد خبر: ۳۶۳۱۴۰
از هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی عرصه سلامت در استان استقبال می کنیم
آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی دوشنبه 28 دیماه در برنامه زنده تلویزیونی توسعه و همدلی در شبکه صدا و سیمای استان از هرگونه سرمایه گذاری در بخش سلامت استقبال کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در برنامه زنده تلویزیونی در صداوسیما استان گفت : گفت : استان آذربایجان غربی از نظر شاخص میزان تخت بیمارستانی بازای 1000 نفر 1.2 می باشد که از میانگین کشوری ( 1.7) کمتر است و برای اینکه به شاخص کشوری برسیم لازم است تا پایان سال 1394 تعداد 5200 تخت داشته باشیم که از این تعداد 3989تخت فعال در استان داریم لذا نیازمند 1200 تخت هستیم .

وی افزود : از سوی دیگر برای برنامه توسعه پنجساله ششم وزارت بهداشت این شاخص را 2.5 در نظر گرفته است ولی با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی استان ، این رقم را 2 لحاظ نموده ایم بعبارت دیگر تا پایان سال 1399 با شاخص 1.7 نیاز به 4211 تخت ، با شاخص 2 نیاز به 5211 تخت و با شاخص 2.5 نیاز به 6961 تخت در استان داریم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در بخش دیگری از این برنامه به طرح تحول نظام سلامت اشاره نموده و تصریح کرد: این طرح نشان از هوشمندی مقام معظم رهبری و دولت دارد که متوجه مشکل اصلی مردم یعنی درمان و هزینه های آن گردید . تحول سلامت فرصت خوبی را فراهم آورد تا مشکلات درمانی مردم کاهش یابد .بطوری که پرداختی از جیب مردم از 30 درصد به 3.5 درصد رسید ازسوی دیگر بیمارستان موظف گردید که دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمار را تهیه و در اختیار بیماران قرار دهد که به افزایش رضایتمندی مردم انجامید ولی میزان مراجعین به بخش دولتی را نیز افزایش داد .

قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص متخصصین نیز گفت : سیاست اصلی و کلان وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ارائه خدمات در محروم ترین نقاط استان می باشد و در همین راستا در سال 1394 ، 88 متخصص از رشته های مختلف در سطح استان توزیع شدند که 80 نفر از آنها در شهرستانها و فقط 8 نفر در ارومیه بکار گیری شد .

آقازاده در خصوص سرمایه گذاری در سلامت استان افزود : یکی از سیاستهای اصلی دانشگاه علوم پزشکی جذب سرمایه برای ارتقای سلامت می باشد و ما از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی عرصه سلامت حمایت و استقبال می کنیم و آماده همکاری با بخش خصوصی هستیم .هر سرمایه گذاری که مجوز ساخت بیمارستان را می خواهد ، بر اساس سطح بندی خدمات صادر می کنیم به شرط آنکه اطمینان از تداوم کار را داشته باشیم .

وی به موضوع برجام نیز اشاره کرده و گفت : با اجرایی شدن برجام فرصت مناسبی برای اثبات امنیت و ثبات کشور برای جذب تکنولوزی و سرمایه گذاریهای خارجی بویژه در عرصه سلامت فراهم شده است و ما با چندین شرکت خارجی از کشورهای آلمان ، اتریش ، فنلاند و لبنان مذاکراتی در این خصوص انجام داده ایم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی یکی از اقداماتی که قرار است با شرکت دارویی فنلاندی در استان انجام گیرد ایجاد داروخانه روباتیک با قابلیت پاسخگویی به چهار هزار نسخه در روز در پروژه مجتمع دامانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه می باشد که برای اولین بار در کشور انجام می گیرد .

قائم مقام وزیر بهداشت در مورد مشکلات مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه نیز گفت : این بیمارستان با 300 تخت مصوب شروع بکار نمود و امروز با 526 تخت در حال ارائه خدمت می باشد و در واقع بیش از ظرفیت در حال کار است . از طرف دیگر اجرای ارتقای هتلینگ در این بیمارستان که ضریب اشغال بیش از 90 درصد دارد بسیار سخت بود ولی با این حال اقدامات خوبی درآن انجام شد ولی مشکل ظرفیت همچنان باقی بود لذا برای حل این مشکلات برنتامه های کوتاه مدتی مثل ساماندهی اورژانس و انتقال بخشها به بیمارستان طالقانی انجام گرفت ولی نتیجه مطلوب حاصل نشد بنابراین برنامه های میان مدت دو سالانه و بلند مدت را در در نظر گرفتیم .

از جمله برنامه های دو سالانه می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

1 - پیمان سپاری پروژه آزمایشگاه رفرانس که مدتها بلا تکلیف مانده بود که انشاا... در سال آینده انتقال آزمایشگاههای تخصصی داخل بیمارستان را به آزمایشگاه رفرانس خواهیم داشت .

2 - پروژه مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی عمار که طبقه 1- آن با 5 اتاق عمل بعنوان دی کلینیک برای جراحی های سرپایی در نظر گرفته شده است که بار بیمارستان امام را کاهش خواهد داد .

3 - توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با 12000 متر مربع زیر بنا که 3500 متر مربع آن برای اورژانس لحاظ شده است که طراحی های مربوطه انجام گرفته است و یکی از بزرگترین اورژانسهای کشور خواهد بود و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است و مشکلی در این خصوص نداریم .

اما برنامه بلند مدتی را نیز در نظر گرفته ایم که پروژه احداث بیمارستان 600 تختخوابی با قابلیت افزایش به 1000 تخت می باشد که در دست طراحی داریم .

آقازاده در مورد مشکل بخش زنان و زایمان کوثر بیمارستان شهید مطهری ارومیه نیز گفت : با تصویب تبدیل ورزش سرا به بیمارستان کوثر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، مطالعات مربوطه انجام گرفت و در نظر داریم 15000 متر مربع نیز به مساحت آن اضافه کنیم و وزیر محترم بهداشت نیز اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 500 میلیون تومان از سال گذشته به این امر اختصاص داده اند ، فقط منتظر تحویل ساختمان به دانشگاه هستیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص پروژه بیمارستان 450 تختخوابی نزدیک باغ رضوان ارومیه نیز گفت : بدلیل مشکلات سازه ای و معماری در آن در نظر داریم آن محل را به ستاد دانشگاه با تجمیع حوزه های ستادی معاونتها تبدیل کنیم

آقازاده در پایان تاکید کرد : عرصه سلامت نیاز به همدلی و مشارکت همگانی دارد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز