بارش برف و یک آشفتگی دیگر در شهر ارومیه

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۲:۵۳:۳۵
کد خبر: ۳۶۵۸۵۹
بارش برف و یک آشفتگی دیگر در شهر ارومیه
بارش برف در شهر ارومیه ، مشکلات عدیده ای برای مردم این شهر بدلیل ضعف در زیرساخت های شهری ایجاد کرد.

بارها بصورت خبر و درخواست مبنی بر ترمیم زیرساخت های دچار مشکل شهر ارومیه با مسئولین شهرداری مکاتبه شده است ولی با بارش برف آن هم در حد کم علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان ، باعث خسارت های فراوان بعلت تصادفات و مشکلات روحی را بوجود آورد.

ارومیه که زمزمه های فراوانی مبنی بر کلان‌شهر شدنش شنیده می شود از لحاظ زیرساخت ها همانند بسیاری از شهرها و مراکز استان ها دچار ضعف عدیده است که این را میتوان در ترافیک های طولانی و همیشگیتوضیح ، راهبندان های فراوان پس از یک بارندگی و تعمیرات فراوان مسیرهای عبوری هر چند ماه یکبار بوضوح دید.

دریاچه در شهر ارومیه

محمد حضرت پور شهردار آبادگر ارومیه که پس از روی کار آمدنش تلاش فراوانی برای بهبود وضعیت این شهر انجام داد ولی تا این لحظه نه تنها موفق به حل مشکلات زیرساختی و گره کوری ترافیک این شهر نشده بلکه یکی از پروژه های اصلی در زمان وی (تونل شهری امامت) به یکی از معضلات اصلی ارومیه پس از بارندگی تبدیل شده است که هر بار برای چندین ساعت بسته و بعد از تخلیه آب تلمبار شده اقدام به بازگشایی می کنند.

دریاچه در شهر ارومیه

در مورد گره کور ترافیکی شهر ارومیه می توان اجازه احداث آپارتمان ها ، مجتمع های تجاری و اداری و رستوران ها بدون پارکینگ آن هم با مجوز شهرداری ارومیه بوده که در افزایش ترافیک و راه بندان های طولانی مدت بسیار تاثیرگذار بوده است. بعنوان مثال در یکی از کوچه های با عرض کم آپارتمان هایی احداث شده است که با توجه به تعداد پارکینگ های اندک ، تنها با حضور چند اتومبیل در آن کوچه باعث ناراحتی دیگر ساکنین آن کوچه و محله شده است. برای دیدن هرچه بهتر این وضعیت میتوان به مناطق مرکزی شهر ارومیه و آپارتمان های احداث شده را مشاهده کرد که پارکینگشان تبدیل به یک یا چند مغازه شده است.

photo_2016-01-25_10-21-19

شاید اما ضعف در حمل و نقل درون شهری با وجود اتوبوس های فرسوده و بی کیفیت ، تاکسی های فراوان در بعضی مسیرها و البته تعطیل بودن آنها در زمان بارندگی نیز در افزایش ترافیک درون شهری و راهبندان ها بسیار تاثیرگزار بوده است.

شخص محمد حضرت‌پور بعنوان شهردار ارومیه در 43 ماه گذشته عملکرد قابل دفاعی داشته و در مقایسه با بسیاری از شهرداران قبلی حداقل توانسته بسیاری از وظایف شهردار را اجرا کند ولی در بسیاری از مباحث ناموفق عمل کرده و این عملکرد میتواند مشکلات فراوانی را در ادامه خود را نشان دهد.

گرچه عملکرد کلی شهرداری ارومیه در چند سال گذشته بعلت تغییراتی که پس از ورود میهمانان مشخص است ولی مردم ارومیه بیشتر از اهمیت دادن به اجرای پروژه های نصفه و نیمه به ترمیم و بهبود مشکلات زیرساختی و بویژه حل گره کور ترافیکی دارند .

بهرحال آنچه مردم ارومیه از شهردار و مجموعه تحت مدیریتش طلب می کنند ترمیم و بهبود مشکلات فراوان زیرساختی ارومیه ، حل مشکل ترافیکی ، عدم اجازه ساخت واحد های آپارتمانی چه تجاری و چه مسکونی بدون ضوابط و اجرای قانونمند قوانین در اجرای پروژه ها هستند.

* توضیح : در مورد ترافیک بد نیست به این نکته اشاره کنیم که  طبق آمارهای غیررسمی شهر ارومیه بعد از تهران دومین شهر پرترافیک ایران بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز