هوای شهرهای ارومیه، پیرانشهر، سردشت و بوکان در شرایط ناسالم قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۱۱:۲۴:۱۸
کد خبر: ۴۱۳۷۷۳
هوای شهرهای ارومیه، پیرانشهر، سردشت و بوکان در شرایط ناسالم قرار گرفت
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی : هوای شهرهای ارومیه، پیرانشهر، سردشت و بوکان امروز یکشنبه در شرایط ناسالم قرار گرفت.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای شهرهای ارومیه، پیرانشهر، سردشت و بوکان امروز یکشنبه در شرایط ناسالم قرار گرفت.

 سعید موسوی افزود: بر اساس گزارشهای رسیده پدیده گرد و غبار موجود در هوای استان در برخی از شهرهای جنوبی و مرکز استان به بیش از حد استاندارد افزایش یافته و موجب شده تا در هوای ارومیه میزان ذرات Pm10 به ۳۱۵ و ذرات Pm 2.5 به ۹۷ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی بیان کرد: در هوای بوکان نیز ذرات pm 10 به ۲۹۰ و ذرات Pm 2.5 نیز به ۶۸ میکرگرم بر متر مکعب رسید.

موسوی اظهار کرد: در ایستگاه سردشت نیز میزان ذرات pm 10 حدود ۴۷۴ میکروگرم بر متر مکعب بوده و در هوای پیرانشهر نیز میزان ذرات pm10 به ۲۵۵ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

وی علت این آلایندگی را وزش بادهای به نسبت شدید در مرکز و جنوب استان و بروز پدیده گرد و غبار داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت: به گزارش هواشناسی استان گرد و غبار تا سه روز آینده در استان ادامه خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: بهتر است تا افراد دارای بیماریهای خاص و بیماران قلبی و عروقی و نیز کودکان تا بازگشت وضع هوا به حالت استاندارد در شهرهای یاد شده از تردد در معابر عمومی بپرهیزند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز