مدیرکل امور دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی

۱۷۰۰ دهیاری آذربایجان غربی به مردم روستاها خدمات ارائه می کنند

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۰:۵۵:۱۸
کد خبر: ۴۱۵۷۲۶
۱۷۰۰ دهیاری آذربایجان غربی به مردم روستاها خدمات ارائه می کنند
قهرمانی: در استان نزدیک به 1700 دهیاری فعال به مردم روستاها خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل امور دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: در این استان نزدیک به 1700 دهیاری فعال به مردم روستاها خدمات ارائه می کنند.

مهدی قهرمانی روز چهارشنبه در اولین نشست مشورتی دهیاران شهرستان خوی در سال 95 اظهار کرد: این تعداد دهیاری در روستاهای بالای 50 خانوار فعال هستند و اجرای طرح های زیربنایی و عمران روستایی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه پرونده تشکلاتی 100 دهیاری جدید نیز در استان در دست اقدام است، افزود: امسال یک هشتم اعتبارات دهیاری های استان برای مطالعه و اجرای طرح های هادی اختصاص یافته است.

قهرمانی اجرای طرح های هادی و تکمیل طرح های دفع پسماند روستایی را از مهمترین اولویت کاری دهیاری های استان در سال جاری اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تعاونی های روستایی هم گفت: با ایجاد تعاونی های روستایی می توان برای افزایش اشتغال در سطح روستاها کمک بسزایی کرد.

فرماندار شهرستان خوی نیز در این نشست گفت: در سفر با برکت ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی 10 هزار میلیارد ریال با تخصیص 100 درصدی در دو سال برای استان در نظر گرفته شده است که اختصاص این میزان اعتبار باعث تحول در بخش زیرساخت ها و توسعه استان خواهد شد.

حسین سیوانی اصل افزود: امیدواریم از این میزان اعتبار که در اختیار استان قرار گرفته، بخش روستایی و دهیاری ها نیز بهره مند شوند.

وی همچنین از عدم توجه دهیاران به ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری زمین های مزروعی انتقاد کرد و افزود: دهیاران به وظایف خود در قبال ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری زمین های مزروعی عمل کنند.

فرماندار خوی گفت: صیانت از اراضی ملی، حریم راه ها و رودخانه ها از موضوعات مهم دیگری است که دهیاران باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با دهیاران تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز