برگزاری یادواره شهدای دارلک و سردارشهید مهدی امینی در ارومیه

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۲:۳۴:۳۵
کد خبر: ۴۱۹۰۸۰
برگزاری یادواره شهدای دارلک و سردارشهید مهدی امینی در ارومیه
با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یادواره شهدای دارلک و سردارشهید مهدی امینی در ارومیه برگزار شد.

با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یادواره شهدای دارلک و سردارشهید مهدی امینی در ارومیه برگزار شد.

در این مراسم رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس به تجلیل از شخصیت شهید مهدی امینی پرداخت و اظهار داشت: ماه خرداد برای ما ماه بزرگ و مهمی است، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و ۱۵ خرداد آغاز انقلاب اسلامی و ۲۸ خرداد نیز سالگرد شهادت آقا مهدی امینی است شخصیت بزرگی که نباید مظلوم واقع شود زیرا او یک نخبه علمی بود و از این جهت باید او دوباره بازشناسانده شود.

پرویز فتاح گفت: بادواره هایی مانند همایش حاضر با هدف شناساندن شهداست تا زندگی شهدا با تبیین یک الگو برای جامعه و جوانان امروزی باشد و من از خانواده شهید امینی شناخت خوب و کافی دارم و این خانواده به کمترین چیزها قانع بودند و شهید امینی خانواده با عظمتی داشت و آقا مهدی بی قرار بود و آرامش در وجودش نبود، کسی که سراسر وجودش عبادت بود دائم الوضو و دائم الذکر بود و به نظرم وی را می‌توان مجسمه تقوا نامید.

وی ادامه داد: لباس و منزل او گویای همه چیز بود؛ ساده و بی ریا و از این جهت جامعه هم اکنون به چنین شخصیت‌های نیاز دارد، همیشه می‌گفت امام (ره) بزرگوار ما سفارش کرده عبور از چراغ قرمز جمهوری اسلامی ایران، گناه دارد و این مورد بسیاری از مسائل را روشن می‌کند، شهید امینی تعصب بی جا نداشت، چون خدا، امام و انقلاب را بیشتر از همه دوست داشت.

رئیس کمیته اماداد امام خمینی (ره) گفت: وی خیلی درونگرا، عمیق، فلسفی و بی آلایش و  تمامی حرکات و سکناتش آئینه تمام عبرت و تابع ولایت مطلقه فقیه بود و مهندس امینی، یک شهید زنده بود؛ خدا آنگونه مقرر کرده بود که دیگر در میان ما نباشد.

فتاح اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب امسال در ۱۴ خرداد امسال تعبیری برای امام راحل بکار بردند و آن اینکه امام ما یک مؤمن متعبد انقلابی بود و هم اکنون من جسارت می‌کنم و می گویم شاگردان آن امام می‌شوند شهید امینی و امثالهم، مرحبا به این مکتب شهادت، این خون‌ها تیزتر از شمشیر عمل کردند و می‌بینیم امروزه عده‌ای در این چند روز اخیر می‌خواستند تحرکاتی کنند که پاسداران ما این اجازه را به آنها ندادند.

وی اظهار داشت: هم اکنون انقلاب ما به ویژه در کشورهای همسایه رو به گسترش است و این را ما مدیون شهدا هستیم و شهدا کار خودشان را کرده‌اند و ما توسط آنها بیمه شده‌ایم و  هم اکنون باید بگوئیم شهدا نگاه کنید گستره اسلام را که این افتخار را مدیون شما عزیزان هستیم و در این میان ما باید اول ایمان داشته باشیم که شهدا زنده هستند چون شهدا باید مایه وحدت ما باشند.

فتاح گفت: شهید مهدی امینی زندگی بی ریایی داشت، من یکبار میهمان این شهید بزرگوار شدم و از نزدیک دیدم که او چقدر ساده و دلچسب و مردمیست، از این رو مسئولین و مدیران کنونی ما نیز باید بدینگونه باشند تا بیشتر با مردم دیده شوند، توصیه دوم من بعد از ساده زیستی مدیران، صبور بودن آنهاست، همه ما باید صبر داشته باشیم و زود قضاوت نکنیم، زیرا خدا با صابرین است و ما تا وقتی باکری‌ها، امینی‌ها و شهدا را داریم تا ابد بیمه و ذخیره معنوی داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز