شورای گسترش فعالیت های قرآنی شهرستان بوکان به ریاست فرماندار تشکیل جلسه داد

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۲:۳۹:۵۲
کد خبر: ۴۲۰۷۰۸
شورای گسترش فعالیت های قرآنی شهرستان بوکان به ریاست فرماندار تشکیل جلسه داد
فرماندار بوکان: قرآن کریم بزرگ‏ترین هدیه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) در میان مسلمین است.

 به گزارش برنا آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بوکان، جلسه شورای گسترش فعالیت های قرآنی با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان بوکان، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دیگر ادارات مرتبط در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار شهرستان بوکان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و با بیان اینکه قرآن کلام زندگی است، در سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم بزرگ‏ترین هدیه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) در میان مسلمین است.

دکتر جمال خسروی گفت : قرآن کتاب زندگی است و می‌تواند جامعه را در ابعاد و حوزه‌های مختلف هدایت کند، بنابراین برای ایجاد یک جامعه قرآنی و در راستای گسترش آن باید برنامه ریزی و اقدام نمائیم .

وی افزود: اگر به قرآن عمل کنیم و دیگران را به احکام اسلامی و قرآنی با حرکات و رفتارهای شایسته انسانی تشویق کنیم، جامعه‌ای سرشار از پویایی و درخشندگی در زمینه‌های مختلف خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان بوکان ، فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص با توجه به جایگاه رفیع قرآن و انوار وحی الهی در توسعه و نشر آموزه‌‎های والای قرآن کریم ، وظیفه مسئولان دو چندان شده است.

دکتر خسروی بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را پرداختن به فعالیت‌‎های قرآنی دانست و گفت: زمانی‌که یک رفتار در جامعه نهادینه شود آن رفتار نیازمند ساختار ایرانی ـ اسلامی است که خود این نیز، نیاز به یک زمینه دارد و بهترین زمینه، قرآن کریم و تعالیم روح‌بخش آن است.

وی گفت: جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ قرآنی می باشد لذا باید با برگزاری کلاسهای قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن و ... در راستای تشویق جوانان به سوی قرآن خواندن در تلاش باشیم.

مقام عالی شهرستان در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: ایجاد هماهنگی بین دستگاههای دولتی، مؤسسات و گروههای فعال غیر دولتی در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی می تواند مفید باشد.

نظر شما