فرماندار تکاب

توانمند سازی جوانان در کاهش طلاق موثر است

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۸:۰۵:۰۴
کد خبر: ۴۲۲۷۴۸
نشست کارگروه زنان و خانواده با موضوع بررسی طلاق در شهرستان تکاب با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان ادارات و فعالان اجتماعی و فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

نشست کارگروه زنان و خانواده با موضوع بررسی طلاق در شهرستان تکاب با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان ادارات و فعالان اجتماعی و فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان تکاب، در این نشست فرماندار تکاب  با اشاره به زمینه های افزایش طلاق در جامعه گفت: برای بررسی علل افزایش طلاق و اتخاذ راهکار برای کاهش این معضل در جامعه، باید به مسایل اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها و زوجین توجه بیشتری گردد.

ثقفی با بیان اینکه بیشترین میزان طلاق به دلیل نبود تمکن مالی خانواده‌ها رخ می‌دهد، افزود: توانمندسازی جوانان از لحاظ فکری و عقیدتی در کنار بهبود اوضاع معیشتی خانواده‌ها و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش طلاق در جامعه ایفا نماید.

وی تصریح کرد: برای کاهش طلاق همچنین باید مسائل اقتصادی و اجتماعی به خوبی واکاوی شده و خانواده ‌ها باید با اینگونه مسائل آشنا شوند.

فرماندار افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز باید زمینه‌ای را فراهم نمایند تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مداوم و آموزش‌های علمی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی برای جوانان مقدمات کاهش طلاق در جامعه را فراهم کنند.

وی اظهار نمود: ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود اوضاع اقتصادی  خانواده‌ها مهمترین و اصلی‌ترین راهکار کاهش طلاق در جامعه است.

در این جامعه همچنین رئیس دادگستری و رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تکاب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت آمار طلاق و علل اصلی آن در شهرستان تکاب، از افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در این شهرستان خبر دادند و بر افزایش واحدهای مشاوره مستمر پیش از ازدواج و توانمندسازی این واحدها ، بعنوان راهکاری برای کاهش طلاق در جامعه تأکید کردند.

نظر شما