مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی

میزان مصرف آب در استان ۴۶ درصد بیشتر از استاندارد کشوری است

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۱:۲۶:۰۴
کد خبر: ۴۲۴۲۸۴
میزان مصرف آب در استان ۴۶ درصد بیشتر از استاندارد کشوری است
اکبری: متوسط مصرف آب در استان یک و نیم برابر استانداردهای تعریف شده توسط وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: متوسط مصرف آب در استان یک و نیم برابر استانداردهای تعریف شده توسط وزارت نیرو است.

 رسول اکبری افزود: وزارت نیرو استاندارد مصرف آب برای هر شهروند را در کشور ۱۳۰ لیتر در شبانه روز اعلام کرده که این رقم در شهرهای آذربایجان غربی ۱۹۰ لیتر در شبانه روز است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که میزان مصرف آب در آذربایجان غربی ۴۶ درصد بیشتر از استاندارد است که این رقم باید با همراهی مشترکان کاهش یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به آمار، بیش از ۶۵ درصد مشترکان آب در آذربایجان غربی مصرفی کمتر از حد مجاز دارند و تنها مشترکان کمی بدون توجه به معضل کم آبی، مصرف بسیار زیاد دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: معصل کم آبی در کشور و این استان جدی است و مشترکان باید با توجه به این معضل، صرفه جویی را همواره در دستور کار خود قرار دهند تا زمینه ارائه خدمات بهتر به همه شهروندان در استان فراهم شود.

اکبری گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری نیز در راستای برنامه ریزی های انجام شده، اقداماتی را برای کاهش مصرف آب مشترکان پرمصرف انجام می دهد که آموزش چهره به چهره، ارائه لوازم کاهنده مصرف و همچنین کنترل دوره ای میزان مصرف از جمله این اقدامات است.

آذربایجان غربی از استان هایی است که به رغم قرار گرفتن در جمع استان های پر آب کشور در سال های گذشته، مدتی است با مشکل کم آبی رو به رو شده و با وجود بارش های مناسب، این تهدید همچنان در استان وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز