۱۶ مدرسه و یک سالن ورزشی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۲:۳۰:۳۴
کد خبر: ۴۵۲۴۹۴
۱۶ مدرسه و یک سالن ورزشی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی : 16مدرسه با 74 کلاس درس و یک سالن ورزشی در استان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: 16مدرسه با 74 کلاس درس و یک سالن ورزشی در استان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

فریبرز اسمعیل زاده در حاشیه آیین افتتاح مدرسه 15 کلاسه شهید افخمی نیا در ارومیه افزود: به رغم کمبود اعتبارات سعی شد این مدارس که در نقاط مختلف استان واقع شده اند، با صرف 100 میلیارد ریال آماده بهره برداری شوند.

وی اظهار کرد: استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان نیز با 100 میلیارد ریال در سطح 212 مدرسه و با 833 کلاس درس در دست اقدام است.

اسمعیل زاده با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در استان در امر مدرسه سازی بیان کرد: این بنیاد در استان 13 مدرسه و آموزشگاه با 63 کلاس درس، در دست ساخت دارد.

وی بیان کرد: برای حذف مدارس دو نوبته، مدارس استیجاری، احداث فضاهای آموزشی در مناطقی که مسکن مهر ایجاد شده و مناطق حاشیه شهرها و نیز مناطق پر تراکم شهری در سطح استان تعداد پنج هزار کلاس درس مورد نیاز است.

اسمعیل زاده افزود: 10 هزار میلیارد ریال نیاز است تا استان از نظر تعداد کلاس ها به میانگین کشوری برسد.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات عمرانی استان تامین این میزان اعتبار و احداث این تعداد مدرسه امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر شاخص های سرانه و تراکم فضاهای آموزشی، تجهیزات، پوشش تحصیلی و نیروی انسانی در رتبه های آخر کشور بوده و نیازمند توجه دولت است.

آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه با 25 هزار کلاس درس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز