معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان محیط زیست

اقدامات مردم نهاد در تالاب کانی برازان الگوی فعالیت های حفاظت از منابع طبیعی است

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۷:۴۴:۰۱
کد خبر: ۴۶۱۹۶۵
اقدامات مردم نهاد در تالاب کانی برازان الگوی فعالیت های حفاظت از منابع طبیعی است
معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان محیط زیست : اقدامات مردم نهاد در تالاب کانی برازان می تواند الگوی فعالیت های حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری باشد.

معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: اقدامات مردم نهاد در تالاب کانی برازان می تواند الگوی فعالیت های حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری باشد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فرهاد دبیری پس از بازدید از تالاب بین المللی کانی برازان، به همراه نمایندگان کمیته راهبری حفاظت از تالاب ها اظهار کرد: اگر چه در دیگر مناطق زیر حفاظت سازمان تاکنون اقدامات جدی در حفاظت و احیای محیط زیست انجام شده است ولی فعالیت های انجام شده در این تالاب به خاطر فعالیت گسترده مردم 2 روستای همجوار 'خورخوره' و 'قره داغ' در همکاری با نهادهای حفاظتی محیط زیست ارزش چشمگیری دارد.

وی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست و ضرورت افزایش سطح آگاهی مردم در این خصوص افزود: با تحول در مفهوم حفاظت در سطح بین الملل، باید رویکرد جدیدی در برخورد با موضوع های پیش رو در زمینه حفاظت زیست محیطی اتخاذ کنیم بر این اساس با افزایش سطح آگاهی عمومی این وظیفه باید برعهده جوانان گذاشته شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران نیز در این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این بازدید بررسی روش جدید و مدیریت مشارکتی در حفاظت از تالاب ها است که در تالاب کانی برازان پیاده شده و تسری این موضوع از امروز به صورت گسترده در سطح سراسری کلید خواهد خورد که بر این اساس تالاب کانی برازان الگوی مناسبی برای سایر محیط های زیست مشابه در کشور است.

محسن سلیمانی روزبهانی افزود: موضوع حفاظت از تالاب ها فقط موضوعی مختص به سازمان حفاظت از محیط زیست نیست و اگر زمینه های مناسبی را برای همکاری مردم به خصوص جوانان در طرح ها مهیا کنیم، به حفاظت پایدار در حفظ تالاب ها نیز می توانیم امیدوار باشیم.

حمید رعنا قد رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: کانی برازان به بهانه ای برای بهبود و افزایش فرهنگ زیست محیطی در بخش آبخیزداری حوزه جنوبی دریاچه ارومیه تبدیل شده است.

حجت جباری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی نیز با تاکید بر وجود مشکل کم آبی در منطقه همکاری بین نهادهای مختلف را امری الزامی در پیشبرد اهداف کمیته ملی حفاظت از تالاب های کشور دانست.

کمیته راهبردی حفاظت از تالاب های ایران، از مجموعه های مختلفی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است.

تالاب کانی برازان در اطراف شهرستان مهاباد به عنوان نخستین سایت پرنده نگاری کشور در اسفند سال 89 به عنوان بیست و چهارمین تالاب کشور در فهرست تالاب های بین المللی ایران در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز