۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های آذربایجان غربی اختصاص یافته است

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۳:۲۵:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۹۴۴
۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های آذربایجان غربی اختصاص یافته است
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی : در شش ماه نخست امسال 210 میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های استان اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: در شش ماه نخست امسال 210 میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های استان اختصاص یافته است.

مهدی قهرمانی در همایش روز ملی روستا در مسجد روستای داشبند سیمینه از توابع شهرستان بوکان افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب و محدودیت مالی، اعتبارات دهیاری ها نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است.

وی گفت: در سال گذشته برای روستاهای بالای 20 خانوار از محل منابع دفتر اعتبارات روستایی 30 میلیارد ریال پول پرداخت شد و به این منظور نیز به بنیاد مسکن برای تکمیل طرح ها یشان کمک شده است.

قهرمانی در خصوص بازنگری طرح هادی روستاها اظهار کرد: بازنگری به خصوص برای روستاهای مهاجر پذیر و نزدیک شهرها لازم و ضروی بوده و جزء برنامه های اصلی ما است.

وی اضافه کرد: امسال نیز 20 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه های روستایی اختصاص می یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در شهرستان های 17 گانه استان نزدیک به یک هزار و 700 دهیاری فعال به مردم روستاها خدمات ارائه می کنند.

قهرمانی همچنین در خصوص سرشماری نفوس ومسکن روستائیان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 100 نفر از دهیارانی که در موضوع سرشماری فعالیت گسترده داشته باشند و افراد را تشویق به سرشماری به وسیله سامانه اینترنتی کنند، به قید قرعه تجلیل خواهند شد.

فرماندار بوکان نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یارانش و تبریک روز ملی روستا گفت: امروزه به واسطه پیشرفته شدن دنیای جدید، روستاها نیز دچار تغییرات و تحولات شگرفی شده اند که نیازمند توجه ویژه ای هستند.

جمال خسروی با اشاره به نقش و جایگاه روستاها در تولید، اظهار کرد: روستاها کانون شکل گیری تمدن و توسعه جوامع انسانی بوده و بر این اساس توجه به روستاها توسعه کشور را به دنبال دارد.

وی افزود: سیاست دولت یازدهم در کنار خدمات رسانی به روستاها توجه هر چه بیشتر به مسائل عمرانی، ارتقای شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستائیان است.

خسروی با بیان اینکه کشاورزان بوکانی پیشگام در استفاده از آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی هستند، بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف، بهره وری منابع آب، استفاده از روش های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، اجرای طرح های آبخیزداری می تواند برای مقابله با خشکسالی مؤثر باشد.

فرماندار بوکان گفت: این شهرستان به رغم اینکه به انبار غله استان آذربایجان غربی معروف است ولی از ارزش افزوده کشاورزی پائینی برخوردار بوده و از طرف دیگر آمار متوسط بیکاری در شهرستان بالا است.

خسروی ادامه داد: بر این اساس باید در شهرستان بوکان حوزه صنعت بیش از پیش تقویت شود و برای کاهش آمار بیکاری که بیش از 21 درصد است، گام های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به وضع راه های روستای شهرستان بوکان افزود: شهرستان بوکان دارای 637کیلومتر راه روستایی است که حدود 357 کیلومتر آن آسفالت شده و امسال نیز 50 کیلومتر دیگر آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.

در این مراسم هریک از بخشداران مرکزی، سیمینه، نمایندگان دهیاری ها و شوراهای اسلامی به بیان دیدگاه و مشکلات خود پراختند.

در پایان این مراسم از تعدادی از دهیاران و شوراهای فعال هر دو بخش مرکزی و سیمینه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

نظر شما