پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۵۸۴
پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی : تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه که در راستای خدمت رسانی به ۴۵ هزار شهروند این شهرک راه اندازی خواهد شد، ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه که در راستای خدمت رسانی به ۴۵ هزار شهروند این شهرک راه اندازی خواهد شد، ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 رسول اکبری افزود: این تصفیه خانه در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه با فرآیند لجن فعال از نوع SBR در حال اجرا بوده و تاکنون حدود ۴۲ هزار مترمکعب عملیات خاکی و چهار هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی در آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملیات حصارکشی محوطه اطراف تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه نیز به طور کامل به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: عملیات احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و ساختمان های اداری تصفیه خانه فاضلاب گلمان هم در قراردادی مستقل با پیشرفتی در حدود ۴۷ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: به شرط اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار لازم، ۲٫۵ میلیون متر مکعب پساب این تصفیه خانه در سال آینده برای کمک به احیای دریاچه ارومیه تخصیص می یابد.

اکبری همچنین از پیشرفت ۳۸ درصدی مدول سوم سامانه فاضلاب ارومیه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی در آن انجام گرفته است.

وی افزود: اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت حدود ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه برنامه ریزی شده است و قرار براین است که پس از راه اندازی تصفیه خانه، پساب ناشی از آن سالانه به میزان ۲۲ میلیون مترمکعب به دریاچه انتقال یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز