استاندار آذربایجان غربی:

مشوقهای صادراتی بین ایران و جمهوری آذربایجان افزایش یابد

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۳:۲۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۸۶۹۷
سعادت: افزایش مشوقهای صادراتی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌تواند حجم تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور را تا حدود زیادی متحول کرده و سبب اعتلاء اساسی در سطح مناسبات سیاسی شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش مشوقهای صادراتی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌تواند حجم تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور را تا حدود زیادی متحول کرده و سبب اعتلاء اساسی در سطح مناسبات سیاسی شود.

سعادت، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: انتصاب یک سفیر بومی آذربایجان غربی برای مسئولیت سفارت جمهوری آذربایجان به دلیل تجارب فراوان در حوزه‌های مدیریتی کشور و آشنایی مطلوب به ظرفیت‌های دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان قطعاً آثار و پیامدهای خوبی در مناسبات طرفین خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هم اینک سرمایه گذارانی از جمهوری آذربایجان در حال انجام مراحل مقدماتی آغاز سرمایه گذاری خود در آذربایجان غربی هستند و در همین راستا بسترسازی مناسبی برای ورود سرمایه گذاران خارجی دیگر کشورهای منطقه انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: انتظار می‌رود سفار جمهوری اسلامی ایران در باکو زمینه‌های بیشری برای افزایش تعاملات شهروندان دو کشور فراهم کند و این زمینه‌ها در موضوعات فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری وجود دارد که در صورت بهره مندی از این ظرفیتها سطح مناسبات دو کشور در سایر زمینه‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

وی تصریح کرد: هم اینک خریدهای هفتگی شهروندان نخجوان از مرز پلدشت به‌صورت مطلوبی انجام می‌شود و این ظرفیت را می‌توان بیش از گذشته در مسیر افزایش تبادلات مرزی ایران و جمهوری آذربایجان بکار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن دغدغه‌های بخش خصوصی در مسائل صادراتی گفت: افزایش مشوقهای صادراتی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌تواند حجم تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور را تا حدود زیادی متحول کرده و سبب اعتلاء اساسی در سطح مناسبات سیاسی شود.

وی گفت: این موضوع مرتباً توسط مسئولین منطقه پیگیری می‌شود و انتظار می‌رود سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان نیز به ورود به این مسئله و اثرگذاری در آن به بهبود و افزایش تبادلات تجار و بازرگانان دو کشور کمک کند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این جلسه اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی زیادی بین دو کشور وجود دارد بنابراین این ظرفیتها زمینه مساعدی برای حضور و فعالیت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی به شمار می‌رود.

جواد جهانگیرزاده، با اشاره به تفاهمات انجام شده بین دو کشور تصریح کرد: از همه فعالان اقتصادی بخش خصوصی دعوت می‌شود در چارچوب این تفاهمات تعاملات تجاری و بازرگانی خود را در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و سایر عرصه‌ها گسترش دهند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: فضای سیاسی روابط ایران با جمهوری آذربایجان در سطح بسیار عالی بوده و اجرای پروژه‌های مهم و اثرگذار مورد توافق دو کشور قرار گرفته که در حال پیگیری هستند.

وی با اشاره به یکی از این پروژه‌ها اظهار داشت: احداث خط آهن آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان که هم اینک توسط دو کشور در حال انجام است اقتصاد منطقه از جمله در حوزه حمل و نقل را کاملاً متحول می‌کند.

جهانگیرزاده گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان آمادگی دارد با ایجاد بسترهای لازم برای توسعه مناسبت اقتصادی بین دو کشور زمینه افزایش تبادلات اقتصادی بازرگانان و تجار ایران و آذربایجان را بیش از پیش فراهم آورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز