دادستان ارومیه :

جنبه تربیتی زندان باید بیشتر مورد توجه مسئولان مرتبط باشد

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۹:۲۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۹۴۵۳
جنبه تربیتی زندان باید بیشتر مورد توجه مسئولان مرتبط باشد
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه : جنبه تربیتی و اصلاحی زندان باید بیشتر مورد توجه مدیران و مسئولان مرتبط باشد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: جنبه تربیتی و اصلاحی زندان باید بیشتر مورد توجه مدیران و مسئولان مرتبط باشد.

 مصطفی حبیبی در دیدار با میر علی اکبر بنی هاشمی مدیرکل جدید امور زندانها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی با بیان اینکه زندان محل نگهداری افرادی است که به نوعی هنجارهای جامعه را زیر پا گذاشته اند، افزود : جامعه انتظار تربیت و اصلاح این افراد هنجار شکن و بازگشت سالم آنها به اجتماع را دارد و به همین جهت باید کارهای تربیتی و فرهنگی خوبی در زندانها اجرا شود تا زندان علاوه بر جنبه بازدارندگی جنبه تربیتی نیز داشته باشد.

وی اظهار کرد: در آئین دادرسی جدید به صراحت تاکید شده, افرادی که در برنامه های فرهنگی و تربیتی زندان موثر عمل کرده اند، تشویق و از تخفیف مجازات و آزادی مشروط بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: مددکاران زندانها وظیفه سنگینی دارند و این افراد سهم بسزایی در کاهش اطاله دادرسی و استفاده زندانیان از امتیازات و برنامه های کاهش حبس دارند.

او ادامه داد: مددکاران تنها راه ارتباطی بین مددجو و قاضی پرونده هستند که باید بیش از پیش در اجرای وظایف خود، تلاش کرده و توجه بیشتری نیز باید به آنها داشته باشیم.

 
میر علی اکبر بنی هاشمی مدیرکل جدید امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: وجود تعامل و همکاری های همه جانبه موجب پیشرفت در امور زندانبانی و کاهش جمعیت کیفری می شود که امیدواریم با همکاری مجموعه قضائی و اداره کل زندانهای استان, شاهد یک حرکت پویا و ماندگار در عرصه برنامه های اصلاحی و تربیتی و کاهش جمعیت کیفری در استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز