با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی

مسائل و مشکلات فعالان صنعت فرش در آذربایجان غربی بررسی شد

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۲:۲۷:۰۲
کد خبر: ۴۸۵۸۴۷
مسائل و مشکلات فعالان صنعت فرش در آذربایجان غربی بررسی شد
مسائل و مشکلات فعالان صنعت فرش در آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه ای با حضور مهندس سعادت بررسی شد.

مسائل و مشکلات فعالان صنعت فرش در آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه ای با حضور مهندس سعادت بررسی شد.

مسائل و مشکلات فعالان صنعت فرش بویژه مشکلات مربوط به بیمه آنان در آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه ای با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، عزیزی قائم مقام مرکز ملی فرش ایران و تعدادی دیگر از فعالان این صنعت در استان در محل سالن جلسات حوزه استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سعادت در این جلسه آذربایجان غربی را یکی از قطب های صنعت فرش کشور عنوان کرد و گفت: حمایت از فعالان صنعت فرش در استان در حقیقت یکی از مهمترین عوامل تثبیت اشتغال، رونق تولید و حفظ جمعیت بویژه در مناطق محروم و مرزنشین استان است و مسئولان هم باید در راستای بهبود وضعیت فعالان این بخش برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مربوط به بیمه فعالان صنعت فرش در استان نیز تصریح کرد: یکی از مهمترین دل گرمی های قالیباف ها، بیمه تامین اجتماعی آنهاست که می تواند درآمد آینده آنان را تامین نموده و عاملی اساسی در ادامه فعالیت حرفه ای قالی بافی آنان باشد.

وی ادامه داد: مسئولان در بخش های مختلف وظیفه دارند در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تلاش کنند که در این راستا، حمایت از قالیباف ها یکی از مولفه های موثر است.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از کاهش سهمیه استان در تعداد افراد بیمه شده قالی بافی گفت: به خاطر محدودیت های اعتباری مربوط به بیمه قالیباف ها در کشور، سهمیه استان به 12 هزار نفر رسیده که این رقم باید حداقل به 17 هزار و 500 نفر باشد.

سعادت افزود: ما انتظار داریم این تعداد در برنامه ریزی های آینده نهادهای مرتبط، جبران شود.

ابراهیم عزیزی قائم مقام مرکز ملی فرش ایران نیز در این جلسه گفت: یک چهارم اعتبار مورد نیاز بیمه قالیباف ها، امسال در کشور اختصاص یافته که این امر مشکلاتی را در این خصوص ایجاد کرده است.

وی افزود: برای بیمه شدن همه قالیباف ها 17 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار لازم داریم که از این میزان چهار میلیارد و 400 میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: ما مجبور به سهمیه بندی هستیم و نظرات استان های مختلف به ویژه آذربایجان غربی را در این سهمیه بندی در نظر می گیریم.

بحث و تبادل نظر در خصوص اجرایی شدن دستور العمل اعطای تسهیلات قرض الحسنه اعتباری خرید فرش از دیگر دستورات این جلسه بود.

گفتنی است در فاز نخست این طرح کلیه دستگاهها و سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی می توانند بمنظور افزایش قدرت خرید رفاه کارکنان خود و افزایش تقاضا برای خرید فرش دستباف و رونق بازار تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف با صندوق کارآفرینی امید وارد مذاکره شده و با معرفی کارکنان خود به صندوق و تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات اعتباری ایشان از مزایای تسهیلات قرض الحسنه اعتباری خرید فرش بهره مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز