برگزاری دومین جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۱۱:۳۷:۰۸
کد خبر: ۴۸۶۱۳۴
برگزاری دومین جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه
این جشنواره در 10 محور از جمله عفو و گذشت، پیشگیری از خشونت و کنترل خشم ، تحکیم بنیاد خانواده، پیشگیری از توهین و تهدید، آسیب های فضای مجازی ، ارتقای فرهنگ ترافیک ، رعایت حقوق شهروندی و.... برگزار می شود.

دومین جشنواره ملی «جامعه + من» با محوریت ویژه «عفو و گذشت» ۷ اسفند  سال جاری در ارومیه  با هدف پیشگیری از آسیبهای  اجتماعی و ترویج فرهنگ عفو و گذشت برگزار می شود.

  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی در خصوص اهداف و سیاستهای برگزاری این جشنواره گفت: نظر به اینکه  فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و فرهنگ، نظامی از باورها و ارزش ها و نمادهایی است که در یک جامعه از گذشته تا امروز برای تعامل افراد آن جامعه وجود داشته است.

 پرویز علیزاده افزود: فرهنگ پدیده ای  پویاست و همواره در تحول و تکامل و از منابع مختلفی تغذیه می کند و بخصوص نخبگان جامعه در بارورشدن آن نقش مهمی دارند. هنرمندان بخشی از نخبگان هستند و تاثیر آن ها  در فرهنگ  جامعه ، به دلیل  اینکه با احساسات و عواطف افراد سرو کار دارند، بارزتر و سریع تر است.

 وی ادامه داد : در این مسیر تولیدات هنری در قالب های مختلف ، از یکسو به مخاطب  جهت فکری و روش زندگی را القاء می کنند و از سوی دیگر ممکن است باعث تولید ایده های جدید شوند که این ایده ها هم می توانند در آثار هنری بعدی متجلی گردند.

علیزاده تاکید کرد : لذا با اعتقاد به نقش بی بدیل هنر در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و نظر به برگزاری موفق نخستین جشنواره ملی «عفو و گذشت» در سال ۹۳ و نخستین جشنواره «جامعه + من » در سال ۹۲ ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان غربی دومین جشنواره ملی «جامعه + من» را با محوریت ویژه «عفو و گذشت» در ۷ اسفند ۱۳۹۵ برگزار می نماید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص نحوه برگزاری جشنواره اعلام داشت: این جشنواره با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی استان آذربایجان غربی در دو سطح   استانی (مقطع  سنی کودکان و نوجوانان در محورهای عکس نوشته و اینفوگرافی) و سطح ملی ( بزرگسالان، در محورهای  اینفو گرافی ،پوستر،عکس نوشته و کاریکاتور ) برگزار می شود.

 او موضوعات و محورهای جشنواره را ؛ ۱- عفو و گذشت ۲- پیشگیری از خشونت و کنترل خشم ، ۳- تحکیم بنیاد خانواده، ۴- پیشگیری از توهین و تهدید، ۵- آسیب های فضای مجازی ، ۶- ارتقا فرهنگ ترافیک ، ۷- پیشگیری از اعتیاد به مواد صنعتی،۸- پیشگیری از کلاهبرداری، ۹- پیشگیری از تصادفات درون شهری و برون شهری و رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد.

وی خاطرنشان ساخت : جشنواره  در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۵ در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری شمس ارومیه  با تقدیر از نفرات برگزیده و تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ عفو و گذشت برگزار خواهد شد.

رییس دومین جشنواره ملی عفو و گذشت اذعان کرد : علاقمندان جهت شرکت در جشنواره تا آخر بهمن ماه سال جاری فرصت خواهند داشت تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار شهید باهنر – ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم – طبقه سوم – دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

علیزاده در خصوص اسامی مسئولین برگزاری جشنواره در کمیته های مختلف اعلام داشت: آقایان سجاد معین فر به عنوان دبیر اجرایی جشنواره، فرید فولادی به عنوان مسئول کمیته مالی و پشتیبانی، عبدالسلام معروفی سردبیر هفته نامه کوشا و مدیر سایت جوان پرس به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و سعید اله رحیملو  به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره انتخاب گردیدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز