هشدارهای مدیریت بحران آذربایجان غربی برای رانندگان در روزهای برفی و بارانی

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۰:۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۸۷۷۱۹
هشدارهای مدیریت بحران آذربایجان غربی برای رانندگان در روزهای برفی و بارانی
با توجه به تردد روزانه میلون ها دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در محورهای ارتباطی کشور و عدم آشنایی تعدادی از رانندگان با شرایط رانندگی در روزهای بارانی و برفی ، با رانندگی در روزهای عادی ، توجه رانندگان محترم را به رعایت نکات ذیل برای انجام یک سفر دل نشین و دلچسب در روزهای بارانی و برفی در محورهای بین شهری جلب مینمایم :

 با توجه به تردد  روزانه میلون ها  دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در محورهای ارتباطی  کشور و عدم آشنایی تعدادی از رانندگان  با شرایط رانندگی در روزهای بارانی و برفی ،  با رانندگی در روزهای عادی ، توجه رانندگان  محترم را به رعایت نکات ذیل برای انجام یک سفر دل نشین و دلچسب در روزهای بارانی  و برفی در محورهای  بین شهری جلب مینمایم :

1_ با تغییر اقلیم درجه حرارت هوا افزایش یافته است و لذا نوع بارش ها نیز  عموما" از برف به باران تغییر پیدا کرده است .

2_  نحوه بارش ها نیز تغییر نموده و بارش ها تند و رگباری با شدت زیاد و در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ میدهد .

3_   بارش های رگباری و تند ، چه در داخل  شهرها ببارد و چه در مناطق برون شهری  ،بسته به مدت زمان  و شدت بارش ،  قطعا سیلاب های مخرب  بزرگ و کوچک را سبب میگردد .

4 _ همواره اطلاعیه های هواشناسی را رصد کنید .

5_حتی المقدور در هنگام اطلاع از شروع بارندگی ،  از انجام مسافرت برون شهری در محورهای ارتباطی کوهستانی و  بخصوص در شب ها اجتناب نمایید .

6_  درهنگام وقوع بارش های رگباری و تند در مناطق و محورهای کوهستانی ، همیشه امکان لغزش و ریزش بلوک ها و قطعات سنگی  بزرگ و کوچک بر روی جاده وجود دارد ،  پس همیشه سرعت مطمئنه را رعایت کنید .

7_  همواره به یاد داشته باشید که رانندگی کردن در روی جاده های مرطوب ، برفی و  یخ زده ، با رانندگی در روی جاده های آسفالته خشک تفاوت اساسی دارد . زیرا میزان لغزندگی ، لیز خوردن  و عدم کارایی سیستم ترمز خودرو ، در روزهای بارندگی افزایش می یابد .

8_ هرگز  در روزهای بارانی در کنار  رودخانه ها ، مسیل ها ، آبراهه ها ، روی پل ها و درخط القعر دره ها حتی برای مدت کوتاهی توقف نکنید . زیرا هرآن احتمال طغیان رودخانه و آبراهه ها وجود دارد .

9_  بهنگام حرکت در جاده ها از سالم بودن ترمز ماشین  ، برف پاک  کن ،  بخاری ، داشتن لوازم یدکی و سیم بکسل  ،  جعبه کمک های اولیه  ، و پر بودن باک خودرو از سوخت اطمینان حاصل نمایید .

10 _ در هنگام رانندگی در جاده ها با رانندگان سایر خودروها لجاجت نکنید و هرگز سبقت های بی جا نگیرید .

11_ در هنگام بارندگی و سرما بعلت اختلاف دمای داخل خودرو و هوای بیرون ،  شیشه های خودرو بخار گرفته و دید راننده بسیار محدود و کم میشود ،  پس همواره با سرعت مطمئنه و در باند کندرو  حرکت نمابید .

12_  یک راننده ماهر همواره این اصل مهم را در رانندگی مد نظر قرار می دهد :

ماهرترین رانندگان تنها 50 درصد در ایمنی تردد و جلوگیری از ایجاد تصادفات رانندگی دخالت دارند و  50 درصد دیگر به وضعیت جاده و نحوه رانندگی و مهارت راننده خودرو روبرویی بستگی دارد .

13_ در فصل زمستان  داشتن زنجیر چرخ برای تردد در مناطق کوهستانی و گردنه ها  برای همه خودروهای سبک و سنگین الزامی است .

14 _ هنگام تردد در جاده ها  در روزهای برفی حتما مقداری خوراکی همراه خود داشته باشید .

15 _ اگر در جاده ها با کولاک و بوران برف مواجه شدید ، بلافاصله  سرعت خودرو را به حداقل ممکن رسانده و به محض مشاهده  پایگاههای امداد و نجات  هلال احمر ، راهدارخانه ها  ،  پلیس راه  و  .........   حتما" توقف کنید .

16 _ اگر هنگام تردد در جاده ها متوجه وقوع پدیده یخبندان در روی آسفالت جاده شدید ، برای کاهش سرعت خودرو هرگز در روی جاده یخ زده ترمز نگیرید ، چون حتما کنترل ماشین از دست شما خارج خواهد شد

بلکه برای کاهش سرعت ماشین ،  بلافاصله پای خود را از روی پدال گاز بردارید ، سرعت ماشین لحظه به لحظه کاهش پیدا میکند .

17 _ بهنگام نزدیک شدن به سرازیری گردنه ها  در اولین ساعات صبح که اوج برودت و سردی هوا میباشد در مناطق کوهستانی که شب قبل در آنجا برف باریده است ،

سرعت خودرو را به حداقل ممکن ، کاهش دهید زیرا قطعا با پدیده یخبندان در گردنه مواجه خواهید شد و کنترل خودرو از دست شما خارج خواهد شد .

18 _ در روزهای بارانی و  برفی ،  میزان تصادفات جاده ای و بین شهری افزایش چشمگیری را دارا میباشد زیرا :

بارش مقدار ناچیزی باران و برف سطح  آسفالت ،  جاده آسفالته را بسیار لغزنده نموده و رانندگانی که تجربه و مهارت  لازم  در رانندگی روزهای بارانی و برفی را ندارند ، دچار تصادفات شدیدی میشوند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز