استاندار آذربایجان غربی در همایش انجمن معلولین ارومیه:

رفع مشکلات معلولین بویژه اجرای طرح مناسب سازی بصورت جدی در استان پیگیری می شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۳:۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۰۵۸
رفع مشکلات معلولین بویژه اجرای طرح مناسب سازی بصورت جدی در استان پیگیری می شود
استاندار آذربایجان غربی بر لزوم رفع مشکلات معلولین بویژه اجرای طرح مناسب سازی در استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی بر لزوم رفع مشکلات معلولین بویژه اجرای طرح مناسب سازی در استان تاکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت در همایش انجمن معلولین ارومیه که همزمان با 13 آذر ماه روز جهانی معلولین در سالن اجتماعات امام علی(ع) ناحیه 2 آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد بر لزوم توجه ویژه مدیران و مسئولان به مسائل و مشکلات معلولین تاکید و خاطرنشان کرد:  در جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط ستادی و استانی، مسائل و مشکلات معلولین بررسی و اجرای مصوبات و راهکارها بویژه طرح مناسب سازی برای رفاه و آسایش هرچه بیشتر معلولین در استان بصورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مدیران و مسئولان و همچنین مردم باید به موضوع معلولین و مسائل و مشکلات آنان توجه جدی و برای برطرف نمودن مشکلات آنان راه حل ارائه نمایند چرا که معلولین عزیز گرفتاری های بسیاری دارند که ما از آنها بی خبریم؛ اگرچه کارها و اقدامات زیادی هم در حوزه رفاه و حمایت از معلولان انجام گرفته اما هنوز هم مسائلی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین ضرورت اجرای طرح مناسب سازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از مسئولان ذیربط استان بویژه اداره کل بهزیستی انتظار می رود که در این حوزه ورود جدی تری داشته باشد و اجرای طرح مناسب سازی معابر عمومی و مراکز تجاری و اداری را از دستگاههای مربوطه بصورت جدی و فعالانه مطالبه نماید.

سعادت اضافه کرد: دستگاههای اجرایی استان موانع اجرای طرح مناسب سازی در حوزه خود را به دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان اعلام تا راهکارهای لازم برای رفع موانع موجود اتخاذ شود.

سعادت به طرح جامع حمایت از معلولان هم اشاره کرد و افزود: امیدواریم این طرح بزودی در مجلس تصویب و مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار بگیرد و بعنوان قانون مصوب توسط مسئولان اجرایی نیز به مرحله اجرا و عملیاتی شدن برسد.

توجه به ورزش معلولین از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این همایش بود.

وی در این ارتباط اظهار کرد: ترویج ورزش و برگزاری رقابت های ورزشی سالم در میان معلولان، علاوه بر توانمندی و ارتقای نشاط و شادابی، انگیزه آنان را برای حضور فعالانه تر در عرصه های ورزشی و کسب افتخارات مختلف افزایش می دهد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: ما معتقدیم معلولیت، محدودیت نیست و نشانه اش هم ورزشکار ارزنده استان و کشورمان سیامند رحمان است که امروز بعنوان قهرمان وزنه برداری معلولین جهان، برای کشورمان افتخارآفرینی می کند.

در این مراسم اصغری مدیرعامل انجمن معلولین ارومیه و فریور مدیرکل بهزیستی استان نیز به ارائه گزارشی از مسائل، مشکلات و اقدامات انجام گرفته برای رفع مشکلات این قشر در استان ارائه نمودند.

گفتنی است به مناسبت روز جهانی معلولین، دو نمایشگاه از آثار هنری معلولین در ارومیه در محل نگارخانه حوزه هنری و همچنین سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برپا شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز