با حضور صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

حمایت از تاسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان از الویت های استان است

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۷:۰۱:۲۳
کد خبر: ۴۹۳۵۰۴
حمایت از تاسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان از الویت های استان است
مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری امروز (دوشنبه) با حضور نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، دکتر دنیوی مشاور استاندار، جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، حجت الاسلام میرزایی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ارومیه و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد.

صفرزاده در این مراسم که جمعی از اساتید دانشگاهی و دانشجویان نیز حضور داشتند ضرورت نهادینه سازی فرهنگ تلاش و پشتکار در دانشگاهها و مراکز علمی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اساتید و دانشگاهیان بعنوان پیشگامان عرصه علم، دانش و پژوهش باید در مسیر عمومیت دادن علم در جامعه و حرکت استان به سمت توسعه، ترقی و شکوفایی اهتمام ویژه داشته باشند و مسئولان نیز از ظرفیت های دانشگاهی و دستاوردهای پژوهشی بصورت عملیاتی و کاربردی در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقای شاخص های توسعه در استان بیش از پیش استفاده کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: زیرساخت ها  وامکانات خوبی از جمله مراکز رشد و پارک های علم و فناوری برای فعالیت پژوهشگران و فناوران در استان فراهم شده که در کنار این ها باید هم مسئولان و هم دانشگاهها و مراکز علمی حمایت و توجه بیشتری به تاسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان، تجاری سازی دانش و کاربردی نمودن ایده های برتر نخبگان داشته باشند.

معاون استاندار افزود: خوشبختانه امروز بیش از گذشته شاهد ارتقای فعالیت های پژوهشی و فناورمحور در دانشگاهها و مراکز علمی استان هستیم که باید زمینه بهره گیری از دستاوردهای حاصله در این حوزه ها برای اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و تولید و بطور کلی ارتقای شاخص های توسعه در استان فراهم شود.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، تعدادی از اساتید پژوهشگر، انجمن های علمی برتر و فعالان حوزه پژوهش در دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

همچنین از 4 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه که موفق به کسب رتبه دانشیاری شده بودند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز