رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه

فعالیت ۵۵۰۰ واحد صنفی آلاینده در ارومیه

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۰۸:۴۸:۰۷
کد خبر: ۴۹۶۳۳۱
فعالیت ۵۵۰۰ واحد صنفی آلاینده در ارومیه
مشکل تامین زمین مناسب در حریم شهر برای استقرار مشاغل مزاحم و همچنین ساخت مجتمع های مورد نیاز به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نیازمند توجه ویژه مسئولان برای استفاده از اعتبارات ملی و استانی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه گفت: پنج هزار و 500 واحد صنفی آلاینده شامل تعمیرگاه های مکانیکی، صافکاری، نقاشی خودرو، پنچرگیری، فلزکاران، درود گران و صنایع چوبی، ضایعات فروشان، تراشکاران و سنگ‌بری‌ در شهر فعالیت می کنند.

 محمد ستارپور  افزود: این واحدهای آلاینده در مناطق حاشیه ای شهر ارومیه و در خیابان های شیخ شلتوت، ابوذر، کوهنورد، منطقه دیگاله، باباساعی و حاجی پیرلو متمرکز شده اند.

وی اظهار کرد: مشاغل مزاحم در سطح شهر منجر به آلودگی صوتی، بصری و بهداشتی برای شهروندان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارومیه در چند سال اخیر به جمع شهرهای آلوده کشور افزوده شده است، اضافه کرد: 70 درصد آلودگی هوای این شهر ناشی از فعالیت خودروها به ویژه خودروهای فرسوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خودروها، فعالیت کارگاه‌های صنعتی، تاسیسات شهری، سیستم گرمایشی واحد‌های مسکونی و تجاری و صنوف آلاینده در آلودگی هوای ارومیه نقش پررنگی دارند.

ستارپور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده درصدد ساماندهی صنوف آلاینده و مشاغل مزاحم در داخل شهر ارومیه هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه افزود: انتقال کهنه فروشان به خارج از شهر و تامین زمین مورد نیاز برای ضایعات‌فروشان در جاده بالانج، انتقال فاز یک تعاونی فلزکاران به خارج از شهر و مجتمع درود گران واقع درخیابان علامه مجلسی، انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل و میادین میوه و تره بار و میدان غله به خارج از شهر و خرید زمین برای ایجاد مجتمع خدمات خودرو در جاده شهید کلانتری از جمله اقدامات برای ساماندهی صنوف آلاینده شهری است.

وی اضافه کرد: مشکل تامین زمین مناسب در حریم شهر برای استقرار مشاغل مزاحم و همچنین ساخت مجتمع های مورد نیاز به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نیازمند توجه ویژه مسئولان برای استفاده از اعتبارات ملی و استانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز