دومین جلسه هماهنگی برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران برگزار شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۳:۲۵:۳۱
کد خبر: ۵۰۱۶۶۵
دومین جلسه هماهنگی برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران برگزار شد
کهوریان: با توجه به اهمیت تاریخ معماری در استان آذربایجان غربی و تعداد مقالات واصله ؛ سعی شود تا از پراکندگی و گسیختگی مقالات جلوگیری شده و از مقالات ارائه شده برای بهبود معماری و شهرسازی استان بهره مند شویم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان غربی برارائه مقالات در حوزه فرهنگ و معماری و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد.

تقی کهوریان در این جلسه با اشاره به قدمت و تاریخ کهن آذربایجان غربی بر لزوم مستند نگاری هویت تاریخ معماری و شهرسازی استان در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره تصریح کرد: با توجه به اهمیت تاریخ معماری در استان آذربایجان غربی و تعداد مقالات واصله ؛ سعی شود تا از پراکندگی و گسیختگی مقالات جلوگیری شده و از مقالات ارائه شده برای بهبود معماری و شهرسازی استان بهره مند شویم .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی افزود:پرداختن به تمام ابعاد فرهنگی و تاریخی ادوار گذشته استان در این کنگره مقدور نخواهد بود و باید با تشکیل دبیرخانه دائمی و کارگروه های تخصصی در دانشگاهها، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه گسترش یابد.
جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در این جلسه گفت: بحث این کنگره از ماههای پیش به میان آمده و ما با توجه به شرایط جغرافیایی و تاریخ معماری استان میزبانی این کنگره را برعهده گرفتیم .
وی افزود: علاقه مندان زیادی نسبت به استانهای دیگر متقاضی حضور در این کنگره هستند و تا کنون بیش از 100 نفر نسبت به نام نویسی اقدام کرده و بیش از 50 مقاله مورد بررسی کمیته علمی کنگره قرار گرفته است .
چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان آذربایجان غربی در تاریخ های هشتم و نهم اسفند ماه سال جاری در محل پردیس دانشگاه ارومیه برگزار می شود.
حوزه های فرهنگی- طبیعی، شهرها وروستاهای تاریخی،منظرفرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه درتاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته از محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان آذربایجان غربی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز