ساختار سازمانی ۳۷ شهرداری آذربایجان غربی تا پایان امسال ابلاغ می شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۷:۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۰۸۰۰۰
ساختار سازمانی ۳۷ شهرداری آذربایجان غربی تا پایان امسال ابلاغ می شود
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی : اصلاح ساختار سازمانی 37 شهرداری این استان تا پایان امسال ابلاغ می شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: اصلاح ساختار سازمانی 37 شهرداری این استان تا پایان امسال ابلاغ می شود

 به گزارش برنا استانداری آذربایجان غربی، سیف‌اله مطلبی در نشست شورای اداری بوکان با بیان اینکه 42 شهرداری در سطح استان آذربایجان غربی وجود دارد، اظهار کرد: اصلاح ساختار سازمانی شهرداری ها بر اساس موقعیت و جایگاه شهرهای استان از جمله ظرفیت های گردشگری، مرزی و مذهبی بودن صورت گرفته است.

وی در خصوص کمک وزارت کشور به شهرداری ها ادامه داد: هر شهرداری که طرح درآمد زایی داشته باشد از طرف وزارت کشور وام 20 میلیارد ریالی بدون کارمزد پرداخت می کند و این وام با توقف 6 ماهه قسمت بندی و بازپرداخت می شود.
مطلبی اضافه کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر وامید تمام تلاش دولت این بوده که عنایت ویژه ای به خدمات و عمران شهری داشته باشد و بر این اساس دولت از منابع مالیات بر ارزش افزوده کمک های خوبی به شهرداری ها انجام داده و اگر این کمک ها نبود بسیاری از شهرداری ها باید تعطیل می شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته از منابع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سوخت بیش از یکهزار و 750 میلیارد ریال به شهرداری های استان کمک شده و امسال این رقم در استان به 2 هزار میلیارد ریال می رسد.
مطلبی افزود: امسال کمک دولت به شهرداری ها از محل اعتبارات استانی سه برابر افزایش یافته و تاکنون 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به شهرداری ها پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه از جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری استان حدود 67 درصد در مناطق شهری آذربایجان غربی سکونت دارند، گفت: جمعیت شهری استان شامل یک میلیون و 800 هزار نفر می باشند.
وی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار تن قیر رایگان در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است، افزود: تعامل سازنده بین اعضای شورای اسلامی شهر و روستا با استانداری، شهرداران و مجموعه مدیریت شهری و فرمانداران باعث پیشرفت و عمران شهری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز