تسریع تبادل اطلاعات به روز زندانیان، عاملی در جهت بهبود روند دیپلماسی بین ایران و کشورهای همسایه

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۲:۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۱۳۲۱۶
تسریع تبادل اطلاعات به روز زندانیان، عاملی در جهت بهبود روند دیپلماسی بین ایران و کشورهای همسایه
مشاور استاندار و دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور استان با مدیرکل زندان های آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

مشاور استاندار و دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور استان با مدیرکل زندان های آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رویا محمدزاد حیدرلو در این دیدار گفت: فعالیت های دو جانبه و ایجاد تعاملات بیشتر دو دستگاه در جهت رفع مشکلات زندانیان ایرانی خارج از کشور و ساماندهی هر چه بهتر در این امر باعث تسریع در تبادل اطلاعات به روز زندانیان و بهبود روند دیپلماسی بین ایران و کشورهای همسایه خواهد شد.

دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور استان آذربایجان غربی افزود: همکاری اداره کل زندان های استان در خصوص کمک به زندانیان در بند خارج از کشور که گاها از روی ناآگاهی در کشورهای خارجی بی گناه و مجرم واقعی نیستند گرفتار و زندانی شده اند هر چه بیشتر باشد ما می توانیم خدمات خوب و شایسته ای ارائه دهیم

محمدزاد اظهار داشت: تعدادی از افراد در کشورهای همسایه دچار تصادف شده اند که به دلیل عجز از پرداخت مسائل مالی و یا سوء استفاده های که از آنها شده در زندان به سر می برند  و خانواده آنها هم در ایران دچار مشکلاتی می باشند که تقاضا داریم به آنها نیز توجه شود.

در این دیدار مدیرکل زندان های استان نیز اظهار داشت: با توجه به رسالت سازمان زندان ها در انجام امورات محوله سازمانی و از آنجائی که وظیفه ما کمک به تمامی هم میهنان چه در داخل و چه در خارج می باشد در خصوص اتباع ایرانی که در خارج از کشور گرفتار هستند نیز در چهارچوب مقررات تمام توان خود را در جهت آزادی آنها و رفاه خانواده های شان در داخل کشور از جهت معرفی به انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه به کار خواهیم بست .

میرعلی اکبر بنی هاشمی همچنین با اشاره به اینکه اتباع بیگانه نیز مانند دیگر زندانیان در کلیه کلاس های فرهنگی و آموزشی شرکت می کنند و حقوق انان از دیگر زندانیان مستثنی نیست و در جهت ساماندهی و بهبود وضعیت اتباع بیگانه زندان های استان خود را مقید و مکلف می داند تا سلسله مراتب سازمانی را رعایت نماید.

در آخر این جلسه مقرر گردید گروهی از کارشناسان دو اداره طی جلسه ای به راهکارهای کاربردی تر برای تعاملات هر چه بیشتر جهت کمک به این گونه زندانیان پردازند.

همچنین توافق شد سرپرست خانواده زندانیان خارج کشور جهت کمک های معنوی و مادی معرفی و در صورت تشخیص در چهارجوب قوانین سازمان مساعدت شود.

 

نظر شما