معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار

حل مشکل بیکاری، دغدغه جدی مسئولان نظام است

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۸:۰۶:۳۱
کد خبر: ۵۱۹۳۹۵
حل مشکل بیکاری، دغدغه جدی مسئولان نظام است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار: حل مشکل بیکاری را دغدغه جدی همه مسئولان نظام است

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نادر صفرزاده در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، حل مشکل بیکاری را دغدغه جدی همه مسئولان نظام عنوان کرد و افزود: تمامی مدیران و مسئولان نظام برای حل مشکل بیکاری جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، اهتمام ویژه دارند و امیدواریم با همت مسئولان و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های خود جوانان بتوانیم بتوانیم گام های موثر و مثبتی را در جهت اشتغالزایی جوانان برداریم.

وی به بخشی از اقدامات انجام گرفته در استان در جهت کاهش نرخ بیکاری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در تابستان 95، استان آذربایجان غربی به جهت موفقیت در کاهش نرخ بیکاری، رتبه دوم را در میان استان های کشور داشته است که این موفقیت خوبی برای استان به شمار می رود اما این مساله نباید ما را ادامه تلاش ها در مسیر حل مشکل بیکاری جوانان استان بازدارد بلکه باید از آن بعنوان انگیزه ای در جهت اقدامات اثرگذارتر و مطلوب تر استفاده شود.

معاون استاندار همچنین از دبیرخانه کارگروه اشتغال استان خواست طی مکاتبه ای با اعضای شورای اداری، گزارش دستگاهها را در خصوص آمار اشتغال ایجاد شده توسط آنها در حوزه های مختلف اتخاذ نماید.

همچنین تامین اجتماعی استان در این جلسه بر اساس تاکید معاون استاندار موظف شد، برای جلسه آتی کارگروه، گزارش آخرین وضعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را ارائه کند.

صفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تاثیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی در استان گفت: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان و بر اساس مصوبات جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، 400 واحد تولیدی با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش توانستند به چرخه تولید بازگشتند که این عملکرد در احیای واحدها، می تواند بخشی از مشکلات بیکاری جوانان را حل کند و زمینه اشتغال آنها را در بخش های مختلف تولید فراهم کند.

ضرورت تلاش مدیران در جهت جذب سرمایه گذاری با هدف رونق تولید و اقتصاد استان از دیگر موارد مورد تاکید معاون استاندار در این جلسه بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این جلسه، آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال کشور در استان ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سالجاری تا مورخ 95.11.20، برای 7402 نفر در استان توسط دستگاههای استانی شغل ایجاد شده است.

تاجفر مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری هم در این جلسه گزارشی از اقدامات این دفتر را در رابطه با ایجاد اشتغال برای بانوان استان ارائه نمود.

معرفی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از دیگر دستورات جلسه امروز کارگروه تخصصی اشتغال استان بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز