تاکید نماینده ولی فقیه بر فرهنگسازی برای ترویج زکات در استان

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۳:۴۱:۳۷
کد خبر: ۵۴۲۷۱۰
تاکید نماینده ولی فقیه بر فرهنگسازی برای ترویج زکات در استان
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه : توسعه فرهنگ زکات جزء مهم ایجاد رونق در معیشت مردم است و برای رسیدن به این امر مهم باید بیشتر در خصوص پرداخت زکات فرهنگسازی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: توسعه فرهنگ زکات جزء مهم ایجاد رونق در معیشت مردم است و برای رسیدن به این امر مهم باید بیشتر در خصوص پرداخت زکات فرهنگسازی شود.

 حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه شورای زکات آذربایجان غربی افزود : دین مبین اسلام در کنار نماز، توجه بسیار زیادی به موضوع زکات دارد و در بسیاری از آیات قرآن، کلمه زکات به همراه نماز آمده است.

وی اضافه کرد: نماز نماد ارتباط با خدا و زکات نماد ارتباط با مردم در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به رونق اجرای احکام الهی در سایه برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: زکات، امر به معروف و نهی از منکر از مقوله های مهمی است که در سال های اخیر توجه زیادی به جاری کردن احکام آن در کشور و استان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که عمل به همه احکام الهی واجب است و تک تک ما مسلمانان باید برای اجرای این فرایض اهتمام لازم را داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت شورای زکات در استان در سال گذشته گفت: سال گذشته 210 میلیارد ریال کات در استان جمع آوری شد و توانستیم عنوان استان برتر کشوری را برای دومین سال پیاپی کسب کنیم.

عزیز سهندی افزود: 77 درصد زکات جمع آوری شده در استان شامل حدود 160 میلیارد ریال برای کمک به فقرا در شهرستان های مختلف هزینه شد.

وی اضافه کرد: امسال سعی داریم میزان زکات جمع آوری شده در آذربایجان غربی را به 240 میلیارد ریال برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز