اختصاص ۷۰میلیارد ریال برای اجرای طرح های کشاورزی منطقه آزاد ماکو

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۴۶۲۴۶
اختصاص ۷۰میلیارد ریال برای اجرای طرح های کشاورزی منطقه آزاد ماکو
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو : امسال برای اجرای طرح های کشاورزی در این منطقه افزون بر 70 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

ابراهیم جلیلی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه شورای کشاورزی منطقه آزاد ماکو افزود: گازرسانی به سایت گلخانه ای پلدشت، مطالعات ژئو فیزیک و تامین آب سایت کشاورزی گریک بورالان، بهبود و اصلاح مراتع و احداث کانال آبرسانی مزارع روستاهای شهرستان شوط از جمله مهمترین طرح هایی است که این اعتبار برای اجرای آنها هزینه می شود.
وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای مهم و از اولویت های اساسی سازمان منطقه آزاد ماکو به شمار می رود، اضافه کرد: از این رو یکی از سیاست های سازمان، سیاست گذاری و بستر سازی برای جلب و جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است .
جلیلی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر تلاش جدی مسئولان در اجرای کارها با محوریت تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: برای تشکیل و تکمیل بانک اطلاعاتی جهت کمک به سرمایه گذاری و کامل کردن اطلاعات در بخش تولید و کشاورزی باید تلاش شود.
جبار طالبی، مدیر آب کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه از واگذاری بیش از 15هزار هکتار از اراضی ملی تحت مالکیت سازمان، پایاب سدهای شهید جواد قنبری و سد کرم آباد بعد از اتمام عملیات عمرانی، انتقال آب، زهکشی و آبیاری تحت فشار در آینده نزدیک به سرمایه گذاران واجد شرایط خبر داد.
وی همچنین نبود صنایع تبدیلی، سردخانه مجهز و نبود مرکز هواشناسی در منطقه بورالان را از مشکلات و کمبودهای بخش کشاورزی در منطقه آزاد اعلام کرد و گفت: لازم است کمبودها و کاستی ها با همکاری و هماهنگی مسئولان حل و فصل شود .
در این جلسه روسای جهاد کشاورزی ماکو، شوط و پلدشت نقطه نظرات خود را در خصوص اجرای طرح های کشاورزی در منطقه آزاد ماکو تشریح و خواستار حمایت های همه جانبه از کشاورزان منطقه شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز