دولت برای حل مشکل فاضلاب واحدهای مسکونی مهر ۸۰۰۰ میلیارد ریال اوراق خزانه در اختیار وزارت نیرو گذاشته است

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۳:۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۶۸۴۹۸
دولت برای حل مشکل فاضلاب واحدهای مسکونی مهر ۸۰۰۰ میلیارد ریال اوراق خزانه در اختیار وزارت نیرو گذاشته است
دولت یازدهم در رفع مشکلات زیرساختی و روبنایی واحدهای مسکونی مهر در کشور اهتمام جدی دارد وبرهمین اساس در سال جاری به منظور حل مشکل فاضلاب این واحدها 8000 میلیارد ریال اوراق خزانه در اختیار وزارت نیرو گذاشته است.
تقی کهوریان در جلسه بررسی مشکلات واحدهای مسکونی مهر شهرهای بازرگان و ماکو که با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ماکو برگزار شد گفت:دولت یازدهم در رفع مشکلات زیرساختی و روبنایی واحدهای مسکونی مهر در کشور اهتمام جدی دارد وبرهمین اساس در سال جاری به منظور حل مشکل فاضلاب این واحدها 8000 میلیارد ریال اوراق خزانه در اختیار وزارت نیرو گذاشته است.
وی با بیان اینکه سررسید این اوراق آبان ماه سال جاری است افزود:دولت برای رفع موانع واحدهای مسکونی مهر مصمم بوده است و براساس برنامه زمانی اعلام شده تمامی این واحدها باید تا شهریور ماه سال جاری به بهره برداری برسند و مدیران مسئول مربوطه باید با پیگیری ها از اعتبارات پیش بینی شده برای احداث سامانه های جمع آوری و دفع فاضلاب در مجتمع های مسکونی مهر استان نهایت استفاده را بکنند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:وضعیت پیشرفت واحد های مسکونی مهر در شهرهای ارومیه ، مهاباد و سردشت در مقایسه با سایر شهرهای استان با مشکلات بیشتری مواجه هستند که با تشکیل جلسات مستمر، رفع موانع و بهره برداری از واحدهای نیمه تمام را پیگیری می کنیم.
تقی کهوریان در ادامه سخنان خود به مشکل واحدهای مسکونی مهر در شهرهای بازرگان و ماکو نیز اشاره کرد و گفت:جانمایی نامناسب این واحدها مشکلات بسیار جدی برای ساکنان آنها ایجاد کرده است که باید در کوتاهترین زمان نسبت به حل آن اقدام شود.
وی به مشکل رانش زمین و جذب فاضلاب واحدهای مسکونی مهر بازرگان و خطر تهدید سیل ساکنان واحدهای مسکونی در منطقه دانالوی ماکو را بسیار جدی دانست و افزود:عدم توجه به مسائل ایمنی در انتخاب محل ساخت واحدهای مسکونی مهر در دوره گذشته اکنون مسائل و مشکلات جدی را برای ساکنان این واحدها ایجاد کرده که با تاکیدات مقام عالی استان با هماهنگی تمامی دستگاههای مسئول در صدد رفع این معضلات هستیم.
در ادامه این جلسه پس از توضیحات مدیران و مسئولان اجرایی استانی و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو مقرر شد مشاور ذی الصلاح با مطالعه وضعیت واحدهای مسکونی مهر در شهر بزرگان طرح احداث دیوار حائل و سیتم جمع آوری و دفع فاضلاب این واحدها را ارائه داده و به مورد اجرا گذاشته شود.
همچنین مقرر شد در خصوص مجتمع های مسکونی مهردر منطقه دانالو ماکو نیز مشاور ذی الصلاح طرح سیستم انتقال سیلاب به رودخانه زنگمار را مطالعه و ارائه دهد و عملیات اجرایی پس از تایید سازمان آب منطقه ای اجرایی گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز