رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه:

آذربایجان غربی پایتخت اقوام و نماد همزیستی مذاهب است

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۱:۳۰:۰۲
کد خبر: ۶۴۹۱۰۵
آذربایجان غربی پایتخت اقوام و نماد همزیستی مذاهب است
رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه گفت: با برگزاری همه ساله سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو آذربایجان غربی به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی ادیان و مذاهب شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، سید محمد صالحی، رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه در نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو با اشاره به این که ماهیت مرکز مطالعاتی اقوام و ادیان تحقیق و ورود علمی در این موارد است، گفت: اگر بنا باشد که دانشگاه و مرکزی در رابطه با این موضوع فعالیت و تحقیق داشته باشد جای آن استان آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی پایتخت اقوام و ادیان است و دارای پتانسیل های بالایی است؛ یکی از این پتانسیل ها گردشگری دینی است و همچنین مناسب ترین مکان، این استان است که روز جهانی مبارزه با خشونت افراطی گری در آن برگزار شود.

صالحی با بیان این که چنین همایش هایی برکت بسیاری برای استان در پی دارد افزود: این نشست ها باید هرسال در سطح بین المللی و دعوت از میهمانان ملی برگزار شود چراکه ضریب ظرفیت گردشگری دینی را بالا می برد.

وی با اشاره به این که آسیب شناسی موضوع وحدت، یکی از اهداف این نشست است، خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی، همگرایی و همدلی و ایجاد تعامل بین آحاد مردم با تکیه بر ارزش های انسانی، بررسی مولفه های افراطی و خشونت گری و راه های مبارزه با آن، معرفی استان و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی ادیان و مذاهب از دیگر اهداف سمینار است.

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه های تخصصی، همایش های علمی و کنفرانس های مشترک علمی در سطح ملی و بین الملل و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی از پایانی ترین اهداف سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو مطرح است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز