مدیرکل آموزش دانشگاه غیر انتفاعی آذرآبادگان ارومیه:

دانشگاه غیر انتفاعی آذرآبادگان دارای ده هزار نفر شاغل به تحصیل است

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۳:۵۴:۳۱
کد خبر: ۶۶۱۴۰۳
دانشگاه غیر انتفاعی آذرآبادگان دارای ده هزار نفر شاغل به تحصیل است
مدیرکل آموزش دانشگاه غیر انتفاعی آذرآبادگان گفت: ۹ هزار و ۶۱۵ نفر شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل از دانشگاه غیر انتفاعی آذرآبادگان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، حضرتی تپه، مشاور اداری مالی دانشگاه غیرانتفاعی آذرآبادگان در نشست خبری پیش از ظهر امروز گفت: در این دانشگاه حقوقی تاکنون برداشت نشده است.

وی با اشاره به احداث ساختمان جدید این دانشگاه افزود: زمین ساختمان جدید خریداری شده ولی هنوز اقدامات لازم برای ساخت و انتقال دانشگاه تکمیل نشده است.

حضرتی تپه ادامه داد: در استان آذربایجان غربی از سال ۱۳۸۴ آذرآبادگان و علم و فن اولین دانشگاه های غیر دولتی هستند که آغاز به کار کرده اند.

وی با بیان این که چاپ مقالات در زمینه ISI از جمله فعالیت های چشمگیر این دانشگاه است تصریح کرد: در سال ۸۵ اولین گروه دانشجویی ۲۷۰ نفر بودند؛ گفتنی است ۱۱ هزار نفر از دانشجویان غیرانتفاعی در استان شاغل به تحصیل هستند.

شکرزاده مدیرکل آموزش دانشگاه غیر انتفاعی آذرآبادگان نیز با حضور در این نشست گفت: توسعه محیط آموزشی و توان علمی از شاخص هایی است که برای رسیدن به دانشگاه مهم به شمار می روند.

وی با اشاره به این که ۱۰ درصد از موسسات، به دانشگاه غیر انتفاعی در سطح کشور تبدیل شده اند ادامه داد: دانشگاه غیرانتفاعی آذرآبادگان هیچ بودجه ای از دولت نمی گیرد و تنها تسهیلاتی بعد از سال ۹۰ به صورت وام های بلند مدت به این موسسات تعلق گرفت.

شکرزاده اظهار کرد: ۳۴ رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد که ۶ رشته تحصیلی مقطع کارشنارسی ارشد، ۱۴ رشته کارشناسی پیوسته، ۶ رشته کارشناسی ناپیوسته، ۳ رشته کاردانی پیوسته و ۵ رشته کاردانی ناپیوسته می باشند.

وی افزود: ۹ هزار و ۶۱۵ نفر شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل از دانشگاه غیر انتفاعی آذرآبادگان وجود دارد و تعداد دانشجوهای بومی در حال حاضر ۷۹ هزار نفر می باشد.

این مسئول با بیان این که ۳۰ کلاس آموزشی در سه ساختمان دانشگاه وجود دارد عنوان کرد: رشته هایی مثل مدیریت و حسابداری از رشته هایی است که استقبال زیادی از آن ها صورت می گیرد.

شکرزاده اظهار کرد: در سطح کشور درآمدهای غیر شهریه ای نیز مطرح است، بدین معنی که دانشگاه ها و موسسات محتاج شهریه های دانشجو نباشند؛ در این موسسه نیز توانستیم روی درآمدهای غیر شهریه ای ارتباط موثر را با صنعت با هدف گسترش دانشگاه و صنعت به منظور توسعه علم ایجاد نماییم.

نظر شما