شناسایی ۲۰ هزار مودی جدید مالیاتی در سه سال گذشته در آذربایجان غربی

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۴:۳۱:۲۲
کد خبر: ۶۷۰۱۱۳
شناسایی ۲۰ هزار مودی جدید مالیاتی در سه سال گذشته در آذربایجان غربی
یعقوب مزرعه لی : آذربایجان غربی در وصول مالیات رتبه شانزدهم کشوری را دارد و این استان 0.9 درصد یعنی کمتر از یک درصد کل مالیات وصولی در کشور را تامین می کند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: در سه سال گذشته 20 هزار و 180 مؤدی جدید مالیاتی در استان شناسایی شده که در رشد مالیات مستقیم استان نقش بسیار موثری داشته است.

یعقوب مزرعه لی افزود: تنها از 43 پرونده مالیاتی تشکیل شده برای مؤدیان جدید شناسایی شده، 119 میلیارد ریال مالیات دریافت شد که با مالیات وصول شده از 2 هزار و 934 پرونده مربوط به مشاغل در یک سال گذشته برابری می کند.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی در وصول مالیات رتبه شانزدهم کشوری را دارد و این استان 0.9 درصد یعنی کمتر از یک درصد کل مالیات وصولی در کشور را تامین می کند.

وی ادامه داد: سرانه مالیاتی هر نفر در استان 2 میلیون و 610 هزار ریال است که این رقم از تقسیم کل مالیات وصولی بر جمعیت استان به دست می آید.

مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی گفت: از نظر سرانه مالیاتی این استان در رتبه بیست و هشتم کشوری قرار دارد.

مزرعه لی در بخش دیگری با اشاره به بررسی لایحه اصلاحی قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: بر اساس لایحه پیشنهادی مصوب هیات دولت که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی بوده، نرخ مالیات بر ارزش افزوده به جای 9 درصد فعلی سه درصد پیشنهاد شده است و در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد، مشکل مالیات بر ارزش افزوده در کشور به ویژه در حوزه صنف طلا و جواهر مرتفع می شود.

وی تاکید کرد: دولت به دنبال کاهش مشکلات همه مودیان مالیاتی است و در صدد هستیم تا رقم افزایشی مالیات نیز با شناسایی فراریان مالیاتی به دست آید و فشاری به مودیان وارد نشود.

سالانه بیش از 85 درصد درآمدهای دولتی در آذربایجان غربی از محل مالیات تامین می شود.

امسال نیز میزان درآمد دولتی 10 هزار و 30 میلیارد ریال پیش بینی شده که بیش از هشت هزار و 500 میلیارد ریال آن از محل مالیات تامین خواهد شد.

تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم در آذربایجان غربی وصول شده است.

 

نظر شما