هدف از درخواست استقلال از سوی کانون وکلا دفاع از حقوق آحاد جامعه است

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۵:۳۶:۰۶
کد خبر: ۶۸۱۸۲۸
هدف از درخواست استقلال از سوی کانون وکلا دفاع از حقوق آحاد جامعه است
رییس کانون وکلای آذربایجان غربی گفت: کانون های وکلا به دنبال ایجاد جزیره مستقل برای خود نیستند چراکه بیشتر از همه تحت نظارت هستند؛ هدف از استقلال این است که وکیل در دفاع از حقوق آحاد جامعه مستقل باشد و وقتی دفاع کرد مورد بازخواست قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، پرویز صفری، رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: کانون وکلای آذربایجان تا سال ۷۶ با مرکزیت تبریز فعالیت داشت؛ از سال ۷۶ به بعد، کانون با اعضای ۶۰ نفر همراه استان کردستان با مرکزیت ارومیه فعالیت کرد.

وی با بیان این که برای اولین بار ویژه نامه ای در مراسم روز وکلا چاپ می شود افزود: بیش از سه سال است که مراسم وکلا باشکوه برگزار می شود و امسال نیز در تالار امام علی، این مراسم برگزار خواهد شد.

صفری ادامه داد: گفتنی است جشن روز وکیل با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار می شود؛ همچنین از اقداماتی که کانون انجام داده است رایزنی هئیت مدیره کانون با شورای شهر و نامگذاری خیابانی به نام وکلا است.

وی با اشاره به این که یک هزار نفر وکیل پایه یک در استان فعالیت داشته و ۱۵۰ نفر کارآموز دوره کارآموزی طی میکنند تصریح کرد: یکی از چالش های اساسی دد کانون بحث استقلال است.

این مسئول اظهار کرد: کانون های وکلا به دنبال ایجاد جزیره مستقل برای خود نیستند چراکه بیشتر از همه تحت نظارت هستند؛ هدف از استقلال این است که وکیل در دفاع از حقوق آحاد جامعه مستقل باشد و وقتی دفاع کرد مورد بازخواست قرار نگیرد.

رییس کانون وکلای آذربایجان غربی عنوان کرد: دفافی که بتوان در برابر قانون انجام‌گیرد و وکیل ترس برده نباشد، زمینه دسترسی همه آحاد جامعه به وکیل آزاد باشد؛ والا هرگونه نظارتی در چارچوب قانون را پذیرا هستیم.

صفری با بیان این که همه ساله کمسیونی، ظرفیت پذیرش وکلا را در کانون تعیین می کند خاطرنشان کرد: این کمپین به دنبال این بود که چون تعداد لیسانس حقوق بسیار بود، وکلا بتوانند پروانه اشتغال بگیرند، وکلا از بیکاری رنج می برند.

وی گفت: اگر اکنون لیسانس بیکار را به وکیل بیکار تبدیل کنیم به جامعه آسیب می رسد؛ جذب بیشتر از سهمیه اعلام وکیل یکی دیگر از چالش ها است امسال تمامی کسانی که سهمیه داشتند پذیرش شدند.

صفری با اشاده به این که تعدادی برای جذب تاکید داشتند که این بر خلاف قانون بود و کانون وکلا محکم در برابر این خواسته مقاومت کرد افزود: هرساله آبان ماه پروانه های وکالت را تمدید می کنیم و وقتی برخی به تمدید نمی آیند به معنی بیکار بودن آن ها است.

رضایی، رییس دادگاه انتظامی نیز در این جلسه گفت: دادگاه انتظامی کانون، کلیه تخلفاتی که از سوی کارآموزان مرتکب می شود رسیدگی کرده و اگر رسیدگی دادسرا منجر به صدور قرار یا کیفر خاص شد پرونده مستقیما تحت رسیدگی قرار میگیرد.

وی تصریح کرد: از توبیخ عادی تا انفساد دائم بر حسب نوع تخلف و درجه احکامی صادر می شود که از ۳ ماه موقت تا ۶ ماه قرار صادر می شود.

 

نظر شما